tisdag 26 maj 2020

Gnäll om Öl-viruset...

Jag är så trött på detta virus att jag vet knappt vart jag ska börja gnälla...



Men låt oss börja med nyheterna (oavsett från vilket håll de kommer)...

ALLT är corona-virus idag. Det spelar ingen roll om du tittar in på Samnytt, eller på Fria Tider eller om du spanar in SVT, SR, Expressen eller Aftonbladet. Hela tiden - Corona, Covid-19 bla bla bla bla...


Jag har blivit drabbad då jag inte fått mitt annars vanliga jobb, för de anställer inte tillbaka sina säsongsarbetare just i år pga av viruset - så denna kärring är arbetslös och till Arbetsförmedlingens nytta... fast de verkar ha så jäkla mycket att göra att när man försöker ta kontakt med dem så försvinner man i sorlet av folket som just nu blir av med jobben i skriande takt.


Jag bor i en liten ort och jag måste säga - den gången i veckan jag lämnar min lägenhet för att handla så verkar folk faktiskt vara duktiga på att hålla avstånd. En del bär masker och handskar i butiken, en del bär ett par ganska roliga masker måste jag erkänna och det har fått mig att skratta i allt elände... men annars är i min bygd verkar vi vara resonabla och vi håller avstånd. Bra så...


Men jag blir förtvivlad när jag hör att äldreboenden, särskilda boenden, hemtjänst osv - blivit så... - ärligt jag vet inte vilket ord jag ska använda här - ... Hur många av våra gamla har dött i onödan på grund av nerdragningar, språksvårigheter, negligéns och information som säger - "kör på som vanligt!!"????


Sen att A. Tegnell hyllas som en allseende och allvetande gud. Han kan inte göra fel, han kan inte säga några fel heller trots att han blivit tagen med hela munnen i falskmyntsverket flera gånger.


Nej, jag tror inte på att stänga ner allting, jag anser att vanligt sunt förnuft bör råda.. Nu är jag ensamvarg av naturen, så jag umgås ytterst sällan med folk, då jag har gjort det har varit genom jobbet och som sagt - nu har jag inget jobb - Är man så sällskapssjuk att man måste trängas på krogar, cafeterior, barer, m.m. då bör man nog se över sin livssituation - ingen människa har dött av lite distans. Definitivt inte i dagens läge då telefon och internet finns.

Om man vet med sig att man träffar folk som träffar mycket folk - ja, ring då hellre till din mormor/morfar, farmor/farfar, gamla släktingar... man behöver inte gå i total isolation - igen - TELEFON!! sen finns internet med möjlighet att prata via video-telefoner till o med!!


Om man inte bor helt avsides utan grannar så kan man faktiskt prata med sina grannar på ett par meters avstånd, eller med släktingar som kommer o hälsar på - men man kanske inte ska krama om dem o pussa på dem hur gärna man än vill...

Sunt förnuft gott folk!! Använd sunt förnuft!! Och detta kommer nog att lösa sig.

Det är min ärliga åsikt.



 Katten med vingar har förtjänat sig ett nytt smeknamn.... Gruvhäxan - tackar en av mina käraste Jordgubbar för den titeln...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar