onsdag 13 maj 2020

Vad gör Trollmor dessa dagar?

Tja, det är lite allt möjligt.

Mestadels som alltid är det datorn som gäller. Det är inget konstigt, så har det varit i tio års tid. Detta med isolering/karantän... det är inga konstigheter för mig heller. Jag är ju en ensamvarg i princip. Nästan en eremit.

Ärligt talat så försöker jag inte kolla in nyheter allt för mycket. Det är bara Corona, Corona, Corona, Död, Bedrövelse, Mer död och mer Corona...

Corona har ställt till det för Trollmor... jag får inte jobba på mitt jobb i år... så jag är hemma hela dagarna...

Så vad gör jag för att få dagarna att gå?

Tja.... som sagt var, det är lite allt möjligt. Vi tar det i listform - jag älskar att göra listor!!


  • Jag virkar - jag är inte speciellt duktig eller så... men då jag för stunden har lite garn, så har jag repat upp ett gammalt verk, en poncho, så har jag o göra en liten stund.
  • Jag sitter o läser en del på FlashBack - här finns allt om allting. Just nu följer jag South Park-tråden och samtidigt försöker titta på de avsnitt som de diskuterat där genom åren. 
  • Jag tittar även på en del utvalda avsnitt av Doctor Who - kanske jag hinner titta ikapp så jag kan se de sista säsongerna också. 
  • Jag har även fått låna ett Playstation2 - och spelar lite Final Fantasy X - gärna på kvällen o långt in på småtimmarna ibland. 
  • Jag vårdar min lilla Citrus-odling - ska så fort det blir varmare i luften börja plantera om de små skotten jag har och när nattluften tillåter - så ska jag ha dem ute på min altan tänkte jag.
  • Jag läser en del, speciellt om religion och mytologier. Ett intresse jag har haft sen jag var femton/sexton år gammal.
I princip - allt som kan få mig att tänka på annat än monster-media förmedlar. Ibland undrar jag inte om hälften av de som dött i Corona har dött av ren skräck för själva sjukdomen och hur den framställs.

NEJ - jag förminskar inte sjukdomen eller nåt sånt..  Jag är bara så (förlåt men nu svär jag) - pissförbannad på media och FHM då de i början menade att "nääää, det här är inte så farligt, nääää det kommer inte att spridas så mycket och inte till Sverige...blablabla"....  Sen går de ut från myndighetshåll att "ohhh, vattnet kommer att ta slut..." eller "Det kommer att bli ransonering av mjölk..." Ja, det lugnar ju folk...Näää... snarare så spär det på hysterin... Sen är ju människor dumma i huvudet tror jag - vattnet tar inte slut... Jag bor femhundra/sexhundra meter från en stor sjö - ett par dunkar sjövatten i ryggsäcken så klarar man sig. Det är bara att koka det så blir det säkert att dricka. 


Gå in på Sveriges Television, Aftonbladet, Expressen, Sveriges Radio.... osv....  Det är för fasiken skräck-artiklar hela tiden!! Jag undrar ibland hur livet i Sverige hade varit om skräck-artiklarna inte funnits.. Jag har i många år levt efter devisen: "Det man inte vet, det lider man inte av..."  Det är sånt här som gör att mitt huvud håller på att gå i tusen bitar.. jag tänker för mycket på det.. så... 


Så för att inte jaga upp mig själv - så skiter jag i princip att läsa där... 

Sen har vi Facebook - jag hatar hur Corona har tagit över hela jävla Facebook... allt har med Corona att göra.... så det är nästan borta från min lista också... jag spelar mina facebook-spel, delar från jobbet och från saker som jag anser är antingen viktigt, som bortsprungna djur i kommunen o så där, eller nåt som kanske är roligt (enligt mig)...  resten skiter jag i. 

Jag har inget problem med att vara i princip isolering.. Jag har så många personligheter att brottas med att min katt ibland tycker att det är trångt i trollkojan... 


Så var inte oroliga goda vänner - Trollmor klarar sig... hon har sin katt och flygande apor... 

Katten med vingar iz aliiiiive!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar