tisdag 19 januari 2021

Hur man reagerar på nyheter numera...

 Tja, nyheterna numera är ju ganska förutsägbara.... man vaknar på morgonen, sparkar igång kaffebryggaren.... går på dasset, röker (om man nu har den vanan) och så sätter man sig vid datorn... 


Jag går in på Aftonbladet först...  spanar in deras SuperLiveSenasteSuperNyttDetNiInteKanLevaUtan - nyheter... ...

Sen är det 24iBergslagen, sen kommer SVT-Örebro, SR-Örebro... 


Sen kommer SVT.... och det är nu jag växlar spår... 

Har jag sett nått lite sånt därnt utöver - måhända katastrof, olycka eller MERA förmodligen ett brott - ja, då går jag inte på Aktuella Brott och Kriminalfall på Flashback. Ni kanske kommer viftandes om att det är ett nazist/rasist näste utan dess like - det stämmer, men inte så mycket som ni tror. 


Men har ni kollat in Nyheterna det senaste året?? 


Har ni sett hur det är uppbyggt? Det är ju bisarrt vinglat, vridet och skruvat att en extacy-knullad kanin kan vara mer objektiv.


Corona

USA

Corona med politiker

USA

Kändisnytt - Nån tappade si o så mycket kilo men fick femtontusen extra följare på instagram!!

Corona

Carolas och Runars hemliga son!! *thihihihihi*

Sektvarning på Trumps följare

Corona

JÖSSES - SERIEKROCK I JAPAN!!!

USA

Corona

GOLF och TRUMP.... 


-  är det bara jag som ser att det är nåt som fattas i detta löp? Visste ni om att det har exploderat utanför en affär i .... ???  JA, var har det exploderat?? 


Men så fort man klickar sig bort från artikeln så är den som bortblåst nästa gång man går in på nyhetssidan där man läste den. 


Ja, förstås... sporten finns kvar, icke att förglömma....  För oss som inte är ett dugg intresserade av vem som fått covid-19 och allt vad det innebär, för oss som skiter i USA och deras jävla skitsåpa till val, för oss som skiter i sport.... för oss som bara vill ha rena enkla nyheter - finns det nån sån nyhetssida nånstans?? 


Jag fick höra att jag skulle gå in på Nerikes Allehanda om du är nyfiken på vad som händer i Nora... Nu lägger jag in här en LÄNK - till sagda sida hos NA....  Nora-sidan hos NA verkar se ut som att vara nån slags annons för mäklare som säljer hus i Nora-trakten...  Inte ett ord om att nån ungdom blivit rånad, eller att folk blir överfallna eller ens att ..... ärligt jag kommer inte på nån påhittit artikel....  Till o börja med är allt PLUS (alltså du måste betala för det)... 


Och när man läser artiklarna  - jag skiter i vem som köpt bassängen vid trädet som har nummer 666 , det är inte ett dugg intressant, och definitivt inte för hur mycket (för hur mycket som tomter o hus säljs är väldigt viktigt hos NA).... 


Lokal media för Nora - finns det ens en gång? Det sista jag fick till mig är att urkossorna från Husby är hemma igen... och det är ju förstås en glad nyhet... 


Hur fick jag veta det? Från en vän jag pratade med som numera bor på annan ort som talat med nån som hade insyn i själva grejjen... 


Numera så måste man vara försiktig med vad man delar med sig på facebook, twitter, instagram - tydligen kan man bli avstängd och bannad för saker som man tycker är intressanta och vill dela med sig. 


Scenario!!

Jag vill dela med mig av en sak som kan få er avstängda om ni delar med om ni delar med er av denna inlaga faktiskt. 


- Vet ni vad - Jag tror inte på denna pandemi - den är skit och är bara en grej för att hålla oss människor i schack. 

- Jag tror inte heller på klimatalarmisen - det är bara fjutt och existerar inte. 


Det är MIN åsikt... Jag kan inget om nåt av ämnena men det är MIN ÅSIKT...  och vad jag vet så har vi ÅSIKTSFRIHET i Sverige - Men tydligen så går det att radera folk som har samma åsikter som mig just på grund av detta... 



Tror jag på det kursiverade ovanstående?? Det har ni inte med o göra - samtdiigt så kan ni inte tala om för mig att INTE tycka så - men det är precis vad som är påväg att hända där ute i världen... om ni är uppmärksamma på vad som förbjuds.... 




Nu pekar jag med min långa arm och med min långa häxnagel - "DU, DU får inte använda FACEBOOK när du vill tala om vad du käkat för mat idag.... DU - måste använda FoodFace!!!!"


Låter det drastiskt?? Ja, kanske det... men är så det verkar som just nu... 


Många blandade tankar om dagens media och censur... 


Katten med kortklippta vingar ... 




PS: Jag hatar MÄNNISKOR!! Alla slags MÄNNISKOR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar