lördag 27 februari 2021

Vi drar Ko-vid vid harven en gång till...

 Ja, vi är alla så jäkla trötta på detta nu att hälften vore mer än nog och jag tror vi alla skulle föredra en helt vanlig magsjuka i två dagar än vad vi nu är utsatta för. 


Jag bor i en liten stad - hela kommunen har kanske 11,500 invånare... enda gången det är riktigt trängsel nånstans i nån butik så är det matvarubutikerna och Systemet innan storhelger... annars är det väldigt lugnt.


Och jag läser i lokala grupper om Nora på den därna Facebook - att vi i Nora är sååååå dåliga på allting när det kommer till förhållings-reglerna.... jag vet inte... jag funderar på om jag bor i ett helt annat Nora, i en helt annan värld - som typ i Sibirien eller nåt - för det de snackar om - det har jag inte varit med om. För i det Nora jag bor så respekterar de flesta avstånd till varandra... men som sagt - jag bor väl i Nora i Sibirien... 


Folk kräver att:  - Alla måste ha munskydd - hmmm, de som jag sett bära munskydd är folk från vad jag tror är hemtjänsten och den där blöta fläcken som man kan se i pappersmunskydden - de är inte värst respektingivande om man säger så. Det är som en flicka blöder igenom trosskyddet!! 


Sen har vi alla gnällspikar som har munskydd på sig och som klagar på att jag inte har munskydd på mig - fortfarande inte respektingivande när deras egna sitter UNDER näsan!! 


Sluta gå i panik över detta med munskydd - jag har överlevt över ett år nu - och tro mig - jag är överviktigt, jag är rökare och min hälsa är allt annat än bra - HAHAHAHAHA!!! - Jag lever!!


Så - det finns två enkla förhållningar som ni kan ta fasta på...  Tro mig, de är enkla att hålla reda på också!!

♣♣♣♠♥♦♣♣♣

ETT - Håll avstånd... är ni tvungna på nått vis att gå nära någon vänd huvudet åt andra hållet och be om ursäkt och fortsätt dit du var på väg. 


TVÅ - Tvätta händerna!! Med varmt vatten och två...  är du osäker på att det inte funkade första gången så gör det för faen igen!!

----------------


Ja ni ser - det är så simpelt.... 

 


Och kommer nån för nära mig - då gör jag en enkel lite rökhostning så är det fritt fram!!


Har jag berättat hur JÄVLA (förlåt svordomen nu), jag är på detta??  Ja, det har jag... Men, men... livet går vidare... Länge Leve Mupparna!!!



Katten med vingar är bedrövad över människors dumhet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar