tisdag 10 januari 2023

Åk kollektivt, spara pengar...

 Jag hade fel i mitt förra inlägg, det går faktiskt bussar på helgerna mellan Gyttorp och Nora...  
Problemet är - att det inte så jäkla lätt att hitta dessa turer bland Länstrafikens hemsida... - De senaste två åren har jag haft problem att ens hitta bussturerna i PDF-form på deras sida.. jag har suttit i typ en kvart för att leta runt... för det finns inte så där enkelt nånstans.. man klickar sig runt o runt o runt igen.. Om jag inte har AD-Blocker så undrar jag om det inte finns popup-ads här nån stans som tjänar pengar... 


Hur som helst... 


Jag ringde igår till Länstrafiken och fick prata med en mycket trevlig tjeja (Kudos till dig tjejjan!!), jag fick reda på att biljettpriset ökat (om du använder busskortet - läs rabattkortet) så kostar numera en enkel biljett mellan Gyttorp/Nora 31 kr... har du bara vanligt bankkort - ca 47 kr. (ENKEL BILJETT ALLTSÅ)... 


Jag bad tjejjan att även skicka hem till mig alla bussturer som går mellan Torget Gyttorp till Nora... Vi får se när det dyker upp.


Hade detta varit för tre år sedan hade jag inte kunnat jobba på Rosengården - för den linjen jag åkte med då är numera indragen!! 


Varför är det inte mer klagomål mot Länstrafiken? Insändare i NA?? (tyvärr har jag inte plus-konto så jag vet inte riktigt vad som skrivs)... 


Kanske vi ska göra som gängen i storstäderna gör? Bara kliva på och kräva att bli körda nånstans? 


Nej, självklart inte - men vi måste göra mer än bara skriva på internet... 


Jag hade en fundering på att sätta upp en brevlåda i busskuren på Torget i Gyttorp - men så kom jag på - den lär bli vandaliserad ganska fort...  (nej jag har inte höga tankar om ungdomar i dagens läge)... 


Kanske man skulle göra en omvänd-klimat-grejsimojs? Man stoppar busstrafiken genom att stå på vägen (inget fastklistrande) - tio minuter bara och sen släpper igenom bussen? 


Vi måste på nåt vis göra vårt missnöje hört. 


Vi kan inte bara låta dessa knallhattar bara leva på oss... deras lön är oförändrad eller ökad (aldrig sänkt!!)... medans vi sitter och vänder oss runt för att få saker och ting att gå i hop. Jag vet att jag kommenterat på detta INLÄGG från Länstrafiken - men det finns inte att finna... så ... censuring pågår!

Jag är öppen för förslag!


Kan vara lappar i busskurerna, det kan vara att ge en lapp till buss-chaufförerna... nånting.. nånting som är på riktigt. 


MEN MINNS - INGA HOT - Bara påpeka ert missnöje... 


Vad tror ni? Kan det vara en grej? Sen förstås - ni som har språkets gåva - kanske ta kontakt med våra kommunpolitiker... och ge dem en känga också - för detta med att typ 10 olika turer bara försvinner siså där utan att kommunpolitiker inte vet om det - Det händer inte!! 


Jag ska försöka rådda ihop en insändare till 24i Bergslagen... om det hela...  Men det lär ta ett par dagar... för jag måste städa upp språket så att det är rumsrent så att säga... 


Katten med vingar viftar av lite skit från fjädrarna... 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar