tisdag 24 januari 2023

Domedags-scrollande

 En gång i tiden så var det något som var en grej för de som satt i sin källare och runkade till.... ordet kom faktiskt till liv för ca ett ÅR sedan... 


Jag skrev om det då: http://kattvinge.blogspot.com/2021/12/det-lackar-mot-ett-nytt-ar.html


Jag kopierar det jag skrev då: 

"Sen har jag lärt mig ett nytt ord: Domedags-scrollande... när man aktivt letar upp artiklar med skräckrubriker.... Räcker väl med att gå in på Aftonbladet, Expressen, Svt, m.m. för att hitta såna artiklar... även de övriga Fria Tider, Nyheter Idag och Samnytt kör sina race i samma slags lopp också. Jag läser på alla dessa sidor för att försöka få mig en samlad syn på olika saker.. men att aktivt söka upp domedags-scenarion i artiklar... nä... det gör jag inte... hittade faktiskt en rubrik från Aftonbladet som jag sparade - på tal om domedags-artiklar: "


Hur många DOMEDAGS-scrollande har ni råkat ut för sedan december 2021?? 

Katten med vingar har slutat räkna... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar