tisdag 28 mars 2023

ICA-basic sortiment... Minus och Plus

 OK... nu ska ni få höra... Trollkärringens åsikt om ICA-basic-sortimentet. 

Ja, en del av det... 


Toa-papper: Nej, köp det ej om det inte är absolut kris - det smular sig hela tiden (och man plockar smul från ställen där man inte vill ha ha smul!!) och en rulle räcker i typ 2,5 dag för en person. Nope, lägg hellre 20 kr till på mer dyrare rullar... 


ICA-basic- kattmat: dessa små 5-kronors som de tror ska fungera som SHEBA-kattmaten... de är äts inte ens av kråkorna i mitt område... så... jag går inte in på diskussion om det...  Min katt äter det inte även om jag försökt piffa till det med leverpastej!!  Så ge upp skiten!!


ICA.-basic: Potatissallad - den är bland och smakar inte mycket MEN - du kan piffa till den med vitlök, lök, purjolök, grillkrydda... för ca 25 kr så har du ett par extra middagar. Så detta funkar men som sagt - man måste piffa till den med lite extra.


ICA-basic: Kaffe - lägg bara ner!! Äckligare kaffe har jag inte träffat på!! Inte ens torrpulvers-kaffet på 90-talet i en kaffemaskin smakade lika äckligt... 


----------------


Plus-sidan


ICA-basic: Pommes Frites 2 kg - det är bra grejer!


ICA-basic: Näsdukar (om än helt plötsligt 5 kr) dyrare... Helt ok.. 


Katt med ekonomiska vingar vet snart inte ut eller in... 













 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar