fredag 3 mars 2023

Min älskade katt hörde mitt skrik om hur kattmaten blev dyrare...

 .... så nu har hon bestämt sig själv att ta in egen mat till hushållet igen.. Det har varit ett uppehåll på typ två år sen jag hade levande djur förutom mig själv o katten i trollkojan.


Först kom hon in med en liten åkermus som hon släppte i min sko (stackars varelse, mina skor är så sura av tåbira så ni anar inte!!) - men den levde och såg inte ut som om den hade större sår/problem, psykiska problem pga av katt och fotsvett, det är en annan grej som jag inte törs uttala mig om. 


Senare samma kväll fick min katt för sig att det roligaste man bära in är "GRILLKORV" - för det gjorde hon i två omgångar... 



Jag blev lite rädd att släppa ut henne tidigt i morse,,, ven vet vad hon kunde dra in härnäst?? 

Men det var inga problem, hon sprang ut och kom hem tomhänt (tack o lov, då jag nästan förväntat mig ett dött vildsvin minst!!)

Katten med vingar måste hitta på sin egen frukost... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar