torsdag 11 mars 2021

Första stegen i Odling 2021

 Ok, första säcken med jord är inhandlad... sen var mina... ja tyvärr just nu FöreDetta chefer så underbara så de plockade ihop en liten påse med krukor åt mig som jag kan odla i. 


Ett steg i taget.... 


Och får jag göra lite reklam för mina (fd) chefers affär - Lilla Trädgården - deras jord är tio gånger bättre än ICA's, visst du får betala några tjugor extra för en säck - men det är det värt. Nåja, med det sagt... 


Nu är vi inne i snöstormen Evert...  japp, de där två veckorna med vårkänslor gick upp i snö-rök på ett tjillevipp...  Men som det ser ut så ska det vara plusgrader på dagsidan och minusgrader på nattsidan de närmaste dagarna. Så snön försvinner nog ganska så snart. 


Värsta är blängvecket jag får från min Tisse-Tatt... hon är så sur på vädret och det är ju säkert mattes fel. Jag må rå över mycket är i livet - men vädret är tyvärr inte ett av dem.... förutom när jag och min bästa vän åker ut på stenletar-utflykter..... då kan vi få till o med Tor att flytta på sitt arsle!!


Men så här hemma i Trollkojan... då får vädergudarna göra som de vill... sen får jag lida med att ha en surpuppa till kisse inomhus... 



Katten med vingar planerar inför den kommande odlingssäongen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar