tisdag 16 mars 2021

Ok... jag har klickat mig vidare...


Min Elmer är mitt ljus i tillvaron!!

Och nu över till det jag verkligen vill snacka om... 

Först lite Skräckpropaganda från Aftonbladet!!


(ifall det blir plus-artikel så finns en backup här.)





Vad jag inte ser är HUR MÅNGA har tillfrisknat från KO-skiten.... Ehh jag menar Covid-19...  Läser man på rubrikerna på våra vanligaste sidor... som t.ex. Aftonbladet eller som på SVT Örebro till Region Örebro.... så finner jag ingenstans hur många som haft "galna" Covid-sjukan och blivit friska..  Egentligen - så alla som blivit sjuka från Januari 2020 fram tills nu är antingen döda eller ligger och sprattlar som halvdöda fiskar på land alltså... 



- Ja, jag är väl en av de som anser att hysterin kring denna pandemi börjat gå lite till överdrift, men jag anser inte för den skull att man ska ge upp sitt sunda förnuft... som jag redan skrivit om flera gånger tidigare - LÄS NU NOGA GOTT FOLK!!!


Punkt ETT - Håll avstånd i både butik och utomhus...  Du behöver faktiskt inte stå tättinpå folk när du ska prata med dem (om det är nån du känner och inte sett på 15 dar sju veckor eller så...

Punkt TVÅ - har du varit i butik och handlat så fort du kommer hem - Hett vatten o tvål.... tvätta händerna!! 

Tadaaaa - så jäkla enkelt... 





Men jag är LITE grus-sur (ni vet som när man springer och snubblar och skrubbar handflator och knän i gruset)-så sur.... på vår Media som hela tiden slänger upp att nu har 85 stycken dött Av Covid när det menas att de dött MED covid (de har förmodligen haft sjutton andra problem och så vidare)... 3500 nya fall senaste dygnet har blivit smittade....  Så alla dessa smittade från förra året är fortfarande sjuka??  Ingen har blivit frisk??  

Kan inte vår media ge lite goda nyheter som att si o så många har blivit friska från covid-19 denna månad? Ja, ok, det kanske är svårt att säga... men inte sjutton är de som insjuknade i mars 2020 sjuka idag? Eller hur?

Nej, vi ska inte ha mer restriktioner - jag efterlyser mer SUNT FÖRNUFT!!  

Men jag antar att det är en sällsynt råvara bland det svenska folket idag... 



Katten med vingar kysser sin Elmer och hoppas på det bästa..... 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar