tisdag 8 maj 2012

Ömma fötter

Idag på jobbet har det blivit mycket springande fram o tillbaka. Åbrodden som ska sitta i kryddträdgården skulle toppas och göra toppsticklingar av. Och det var väl ett 150tal plantor (mer kanske, jag räknade ärligt talat inte...), och fortfarande gör mina nya arbetsskor att jag kan bli väldigt trött i fötterna. Men de är bra, men då de har stålhätta i framänden är de ju lite tyngre än vanliga dojjor. Så mina fötter tycker att jag släpar runt på riktiga blyklumpar.

Är glad att jag fick gång ångloket till stationär dator igen. Säg vad inte jag kan göra med en skruvmejsel uppenbarligen :) Så jag är glad.

Flickorna - Pippa och Sussa - var jätteduktiga idag. De plockade ut alla klätterrosorna från växthuset så nästan ett helt bord blev fritt för pluggbrätten bland annat.

Undrar vad det blir imorgon? Mer plantering av pluggplantor kan jag tro. Eller är det plantering av Kantnepeta och åbrodd? Japp, det förtäljer inte historien just nu, så vi får väl se.

Nu ska jag titta på film om hav, djungler, grottor, m.m., fraktalisera lite och facebooka runt samtidigt som jag slänger ett öga på konspirationsteorier på Flashback-forum :) Så det är fyra F idag.

Många kramar från katten med F-fräsiga vingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar