onsdag 30 maj 2012

Det kom ett samtal....

Min ömma moder är väl för go ibland....

En gång i tiden så sade hon... hon skulle inte ha cd-spelare, ingen micro och inte skulle hon äga någon dator...

Tja, en cd-letade sig in i hennes hus och då var orden att hon minsann aldrig skulle äga en micro eller dator...

Vad hände?
Jo hon fick en micro i gåva....

Och sen hända - hon fick nävarna om en dator....

Och bara några månader senare så satt hon och chattade med folk från alla ändar på nätet...

*skrattar*

Och nu så ringer min ömma moder och säger: Jag har köpt mig en laptop!!



Hon är väl för go...  Men jag anar att jag till helgen ska försöka visa på henne lite tips o tricks.... plus installera en del nya program.

Men hon är väl förtjänt av denna lilla sak - det var ju ändå mors dag i söndags!!


Men summa summarum - hennes gamla lådda - blir min....
Nu gäller det bara att hitta de rätta dator-fantasterna att fixa till det....  Ellis man och exxet to the rescue igen kanske? Nåja, det är inte riktigt aktuellt än.... men senare i sommar....




---------------

Vill ni höra lite om Rosengården? Ni vet att det där med kloningsmaskiner börjar låta väldigt lockande... Jag jobbar fyra timmar om dagen - men om det fanns möjlighet och klingande resurser så hade jag nog jobb 27 timmar per dygn.

Jag önskar verkligen att min onda tvilling vore en verklig tvilling för hon skulle jobba på också. Det finns alldeles för mycket att göra och vi är för få på ros/perenn-sidan... och ibland är vi tvungna att hoppa in på andra jobb som har prio ett före det ordinarie.... 

Så alla vetenskapsmän/uppfinnare - Fixa en Kloningsmaskin!!! som kan producera en färdig och fullvuxen produkt som är redo att ta order!



Det är min åsikt.

Tvillingkatten är glad fastän med lite arbetssvedda vingar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar