fredag 4 maj 2012

Tung Fredag... men....

Idag har det varit tungt. Det var lättare igår trots att det bara varit en dag efter Hugos resa till var nu studsande o buffknuffande hundar hamnar.

Kanske det var omslaget i vädret? Eller så var det att man hittar snigelägg, sniglar och andra o-mysiga saker när man planterar om växter?


Nu sitter jag och spelar på min "framtids-spelare" en gammal mix-skiva med blandad hårdrock från 80-90 mestadels.

Så enkel i sin form men ändå så graciös?


Funderar på att slänga fram en novell som jag jobbat på ett tag (nej inte den stora tyvärr... inte än)... men en annan som jag roar mig med då och då.... 

Nåja för att återgå till trädgårdstemat - aklejorna som jag skröt så stolt över förra året.... ja, jag hade sått dem, pluggat dem och planterat dem i större krukor - de flesta kommer återigen detta år med råge!! Och jag hoppas verkligen att få se dem blomma i år!!



Annars röjer jag och töserna mina runt i växthuset som de värsta demolerings-kvinnorna. *skrattar* Men vi rensar, gör rent, och fixar upp. 

Det tar sin lilla tid, men hallllllååååå - vi är bara tre personer med lite kryckade personligheter. Vi tar en dag i taget och pysslar med det vi kan och blir tillsagda - och får inte de andra två töserna order - *ler lite snett* då är trollkärringen där och ger order istället. 



Och Pippa gav mig en sån fin present häromdagen - min egen lilla "trädgårdssax" (ej sekatör), som det står Trollkärringen på. Ingen på jobbet kan knycka den utan att veta vem denna sax tillhör!!


På bokföringsfronten så kan jag ju säga att för varje gång jag sätter mig ner och gör det så går det lättare och lättare. Tänka sig, var det verkligen så här lätt??? Jag minns i gymnasiet när vi hade nån slags bokföring - jag var ju redo att slita mitt hår då - och så är det SÅ HÄR LÄTT???

Visst är det märkligt vad datorvana och nya program till datorer kan göra för något som man tidigare trodde var Universums mest klurigaste saker?


Nåja, nu ska jag inte tråka ut er med mer av mitt vardagliga liv (och tro mig, det blir inte så mycket mer spännande än så här... det skulle vara om statsministern kom indansandes i en prickig bikini en vacker dag på jobbet).... 


Katten med litt sorgtyngda vingar men ändå känner sig som ett troll med små horn i pannan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar