onsdag 2 maj 2012

Helg, Valborg, 1:a Maj...

Det har varit lugnt hela helgen.... Valborg-eftermiddag/kväll spenderades ihop med grannen och hennes hälft och vänner (vi delar ju baksida).... såg när brasan tändes i Gyttorp men det tog bara typ fem minuter sen blev det för varmt för mig så jag övergav det hela och gick o tog mig ett par öl på Sprängarn (den lokala pizzerian), sen gick jag hem, hann med att se fyrverkerierna och sen var det nästan läggdags för mig (nånstans vid elva)...

Själva 1:a maj... det var som vilken "söndag" som helst. Tillbringades i sängen, framför datorn, i sängen, framför datorn och sen sängen igen :)


Idag onsdag 2:a maj - bokföringen gick som en dans på rosor (nästan bokstavligen talat när man jobbar på Rosengården) - fort gick det som sagt...

Sen var det ner till växthuset. Lite fixande med oregano. Sen så börjar det bli dags för försäljningsrosorna att bli "friserade" och utställda för försäljning. Och förstås, här måste man ju hålla reda på vad som hamnar på borden.

Struktur, struktur, struktur!!

*RIVER MIG I HÅRET* Jag är ju en kaos-människa.... hur ska detta gå????


*skrattar*


Nåja, det finns struktur i kaos också...


Åtminstone så tror jag det....


Om det är sant eller inte det vet jag inte... men jag tror på det...



Jag håller på att ta litt foto här o där i Rosengården. Förhoppningsvis är det någorlunda bra väder även i morgon torsdag och jag kan fota vidare.

Katten med något kaosartade vingar flaxar runt i märkliga flygformationer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar