lördag 25 augusti 2012

Lördag - NoraMarken...

Det är lördag och min vana trogen - man vaknade runt 6.00... får dock vara lite glad, det var inte halv fem på morgonkvisten så jag får nog räkna det här som sovmorgon då... *skrattar*


Det är lördag, det är NoraMarken idag. Men jag ska inte gå. Förra året och året före det så har jag gått med exxet, Lord Ruter, han är en människa som gör att man landar på jorden direkt när man ser honom. Har jag känt att panikångest varit på väg så räcker det med att jag hugger tag i hans arm och så blir jag lugn.

Han är en av mina bästa vänner. Han gick med mig förra året fast han var tillsammans med en annan, men han gick med mig ändå - snacka om fantastisk karl. Lady Ull har fått sig en JackPot!!  Jag är så glad för dem.

Så i år flyttar jag mitt marknadsbesök till Söndag istället för lördag... det är mindre människor då.


För att återgå till jobbet - i veckan som gått har jag för två dagar rekryterat en ny liten "nyckelpiga" - Lord BrumBrum...  han hjälpte mig med vattningen och plantera om 5 o ett halvt brätten med kantnepeta - Nästa vecka hoppas jag på goda nyheter.... Jag kommer att hålla tummar och klor för att jag får ha kvar en av mina nyckelpigor. Får jag inte ha henne kvar i min lilla grupp så blir jag.... *välj några väl valda svordomar* arg!!

Jag undrar om Lady Pippas arbetsförmedlare törs möta Mamma Mia....? Nu är det ett tag sen jag var ArbetsFörnedringens offer... men den sista hjälparen jag hade där var just det - HJÄLPARE!! Hon var underbar. Men förstås - som alla goda hjälpare så blev hon förflyttad - kanske för att hon var så bra.

Jag vet att nästa gång jag är tvungen att inställa mig på ArbetsFörnedringen - då ska de få veta vad de jobbar för!!

Trolltanten har fått tillbaka sin spunk - och jag skäms inte för det!!

Nu önskar denna TrollKatt er alla en underbar helg.... och kom ihåg - gör inte saker som jag förmodligen skulle göra.. *stort leeende*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar