fredag 17 augusti 2012

När lönen kommer till veckan...

Ny sele till prussiluskan plus koppel ligger på min köpelista - selen jag hade har jag lyckats städa undan på ett väldigt bra ställe - och kopplet,  ja det var inte mitt från början och nu frågar ägaren efter det.... så...  ja, både sele o koppel för gammelskruttan...


Sen är jag glad - har lyckats med att få till en "dejt" med Lady Ull - för en (eller förhoppningsvis flera) svamp-promenader. Vem vet - kanske vi kan få en viss Maximillian att hitta trattkantareller också utöver gula kantareller?

Utöver allt det goda?

Tro mig - brännässlor är kanske goda i soppor - men när de "smeker" ens ben - det finns inget gott i det - det ssssssvider o det bränner som attans i flera timmar efteråt!!

Nåja, det går nog över.... nån gång :)











Och när lönen kommer till veckan så har vi den där MEGA-stora saken som heter: Nora-marken...  Hualigen, för tro mig, det är nästan en obligatorisk sak när det gäller folk som bor i Nora-kommun, man måste gå på den.... 

Ska gå på den... själv....

Jag är en stor stöddig trolltant med vingar...  Jag har sorgkantade klor... Jag kan göra det...  Hmmm hur går bussarna nu?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar