måndag 6 augusti 2012

Väder, Felklipp och

Hur vi än vänder oss i världen så har vi något slags väder - förmodligen så är det ett väder man är missnöjd med.

Jag klagar egentligen inte på sommaren - den har varit i det närmaste perfekt för mig - väldans svala nätter och dagar som sällan kliver över 23 grader - jag tycker dock synd om de som gillar att åka ut o bada vid vackra dagar... tälta, campa, fiska... jag menar, de borde väl ha lite fina dagar och inte ha "molnet" av regn över sig varje dag?

Men än så länge så kan vi inte råda över vädret - lika lite som vi kan råda över jorden. Hörde på nyheterna att vi hade en en rätt så rejäl jordskakning i sundet mellan Danmark o Sverige.  4.4 på Richter-skalan... undrar vilka vågor det gav mot vår västkust? Kanske det inte var värre än när kustbevakningens farkoster far över vattnen?





Felklipp? Ja ni kanske undrar över detta....

Det har ihop med Katten som klipper sitt eget hår - men idag fick jag till en jäklans snygg frisyr - jag tittade i spegeln efter att ha dränkt håret med hårspray - och tamesjutton - så där framifrån - jag hade samma frisyr som Elisabeth Taylor - jävlars så snyggt - synd bara att det inte vara svart med lite vita strimmor - det var bara mörkt musgrått med vita strån här o där....  Men tro mig  - de där vita hårstråna - de har jag jobbat stenhårt för att få!! Jag är faktiskt stolt över mina gråa strån i dessa dagar då man måste gömma dem enligt reklamen. Varför måste man skämmas för sina gråa hår?


Och....


Och....


Och....

Ja jag vet faktiskt inte var den tredje delen ska vara....

Jag tror jag hoppar den delen för idag...






Katten med regnbågsvingar..... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar