fredag 28 september 2018

Galenskaper på en ny nivå...

Mens!!
Det månataliga.
Förbannelsen.
Stockholms Blodbad.

Kärt barn har många namn...

Den börjar så tidigt som vid nio års ålder och hemsöker oss kvinnor tills vi är runt 45-65 år (det beror helt o hållet på)....

Själv är jag 45 år... och befinner mig just nu i läget då klimakteriet kan infinna sig... för mig - och jag är öppen med det hela... ibland går det sex-sju veckor och så händer ingenting alls... men sen kan jag blöda i 8-10 dagar i sträck...

Men nu får jag lära mig - att "alla som blöder är inte kvinnor"!!  Japp det är sant!!

Och nu ska arbetsplatser "mens-certifieras"!! Föreningen Mensen har fått pengar för att "ta fram metoder och strategier för att kunna ge arbetsplatser verktyg för att skapa ett så kallat mensvänligt arbetsklimat". 

Tro mig - min arbetsplats behöver inte metoder eller strategier för att hantera mensgalna fruntimmer - de har stått ut med mig i minst sju år - tro mig - alla lever och mår bra fortfarande - min arbetsplats har inte behövt ändra på sig för att jag är menssjuk eller mensgalen (även om lite choklad och lakrits i handen när man kommit till jobbet skulle ibland underlättat saker o ting).... 


MEN FÖR I HELVETE!! - Vi kvinnor blöder!! Punkt Slut!!


Mens är mens... och kvinnor har det... inte hittepåfruntimmer, inte karlar som känner sig som kvinnor, inte män som bytt kön till kvinnor... utan flickor, unga kvinnor, kvinnor...  Men nu ska vi inte ens ha denna orsak till bli lite galna en gång i månaden... Här näst så ska ni få höra att graviditet inte är nåt som är kvinnligt heller... för vi måste inkludera män, hens och hönor också... de kan faktiskt också bli gravida - även om det bara är på pappret än så länge!!




Jag hade tänkt skriva ett blogg idag om att IDAG faktiskt var min sista dag på världens bästa arbetsplats... och jag har gråtit flera skvättar i omgångar över att jag inte får träffa mina underbara arbetskamrater och chefer fem dagar i veckan... och så trillar jag över artiklar på alternativ media som får mig att gå i taket istället... 


Jag tror jag måste sluta läsa media - punkt slut!!

*


Nu ska jag dricka mig FULL - morgondagen är morgondagen...  Var har jag Apfspj... Apsosofs.... Jag menar... A P P .... A P O P H ysis...... där... ja... Apophyis... :D :D 




Katten med vingar behöver en rensning av hjärnan.... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar