onsdag 29 maj 2019

Jag bara väntar på att....

Vet ni att NoraBostäder inte räknar gräs, ogräs och sånt som växer i ens trädgårdar som KOMPOST?? Ja, det är sant, de gnäller på att folk slänger ogräs, och gräs i komposttunnorna - men att slänga bajsblöjor från barn, kartonger från den lokala pizzerian eller diverse plastgrejer - då är det tyst.... men släng ogräs så då blir det livat i luckan... för det räknas inte som kompost....

*
MOHAHAHAHA!!!

*
Ni behöver inte ens fundera på vad jag gjort de senaste två veckorna sen jag fick den där lappen i lådan om att jag ska hålla fint på min uteplats...  Jag promenerar inte 1 km för att tömma lite ogräs på en kompost  som jag inte ens vet var den existerar, det kan vara inne i Nora på den stora återvinningen (då snackar vi fem km från det jag bor) - när jag har kompost-tunnor tio meter ifrån min lägenhet...  kvickrot, blåklint o klöver plus lite tistel-material komposterar lika väl som äggskal, kaffesump och salladsblad...
*
Men nu har jag bildbevis... och finns skiten kvar på fredag.... och sen på måndag.... HÄXSKRATT - jag kommer ta kort så länge jag tillgång till kamera... för så länge de där risbuskarna ligger kvar och deras egna klipper gräset runt omkring - så kan Norabostäder gnälla bäst farao de vill säger jag!!

Tillåt mig att dela med mig av bilder... 29:e maj 2019
                OOOOPS nr 2 Norabostäder....

Norabostäder - ni snackar om folk som har vildvuxna trädgårdar som  ormar....  *gör visslande ljud* Gissa vad den där risbusken gör!! Där hittar ni nog fler ormar än nån ogräsvuxen och negligerad uteplats nånsin kan producera....


Kasta sten i glashus heter det...


Hehehehe....


Jag ska försöka ta kort på dessa rishögar (som nu legat i tre veckors tid).... för varje dag... är en dag jag kan skita i att försöka ta om hand om min egen grönyta.... Som sagt - Norabostäder vill att vi ska ta hand om våra små grönytor... men de kan inte ens ta hand om sina egna..... Dessa rishögar har legat i tre veckor nu....

Kommer de finnas kvar på fredag, på nästa måndag??? Hade jag inte påpekat det hela??? 

Katten med sillfot säger - allting som är kommunalt betingat är = torka mig i rumpen med sandpapper!!

Katten med trassliga vingar är med i spelet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar