torsdag 23 maj 2019

Rant-alainen

Vi har diskuterat lite "svenskhet" på jobbet och kommit fram till - ingen av oss är rejält, med fötterna i myllan helt jävla svensk!

Jag tror finn-blodet är det som svallar mest på Rosengården...  Men vi har även lite danskt, tyskt, hel-kurdiskt (vad vi vet), vallonskt, och här kommer trollkärringen in med liten härligt norskt svängom med norskt blod också... plus lite mer vallonskt blod...

Jahapp - Rosengården med dess Nyckelpigor och Jordgubbar är en kittel av mångnationalism utan dess like...

--------------------------

Trollmor har fått en ny Nyckelpiga (detta är en hederstitel bara så att ni vet, jag tilldelar denna endast till människor som verkligen förtjänar denna.... ) Det kan låta som om det är min betjänt i växthuset, men det är mer min högra hand, min hjälpare, en vägg att studsa idéer emot.... Med en nyckelpiga så kan jag lösa världsproblemen.... och de blir lösta när Jordgubbarna blir inblandade också! Även min manliga chef är min Nyckelpiga :) För jag är drottning av växthuset... jag har förlängda gröna fingrar (hallååååå har ni sett mina häxnaglar nån gång??? hmmm???)

--------

Jag börjar få mina trosor snodda i en trul när det gäller responsen från Norabostäder när man hör av sig om mitt områdes sop-hantering... i ganska många år har det faktiskt fungerat... men de senaste två åren så har det gått åt pipsvängen... när man öppnar de bruna tunnorna så hittar man blöjpåsar, pizzakartonger, plastförpackningar m.m. Den gröna tunnan är så *svordom* fullpackad att fåglar som kajor, skator, kråkor och fiskmåsar har fest (och det redan tre dagar efter de tömt soptunnan), ja, många av er känner till denna kamp sen förra året då jag tog kort och mailade över till NoraBostäder - men jag fick inte ens ett svar tillbaka...
*
Flera andra grannar har påpekat det men inget har hänt... I måndags så låg det drivor av plast som blåst upp mot barnens fotbollsplan (som hör till skolan)... Trevlig värre....

Ifall ni glömt bort hur det kan se ut så här kommer en bild från förra året...



Nu är visserligen tunnorna flyttade så jag slipper få allting uppblåst på min trapp vid ytterdörren... men skiten sprids ändå runt omkring i området - och Norabostäder - gör inte ett skit. Vi får ingen extra grön tunna, vi får ingen större grön tunna...

*
Måste jag ta kontakt med Klimat-Greta för att få Norabostäder att ta sig kragen och göra något?? Och sophämtarna - de borde väl märka om kompost-tunnorna är fyllda med samma saker som i den gröna tunnan?? Varför säger inte de nånting?? Eller skickar de bara en extra faktura till Norabostäder och de betalar utan att fundera på saken???
*
Vi är så många på gatan nu som påpekat detta utan att något händer - man undrar vad man måste göra för att få gehör från sin hyresvärd...
Själv har jag gett upp - ovanstående bild var en av minst tio som jag skickade till Norabostäder förra året via mail - men jag fick inte ens svar... så enligt mig så verkade de inte ens intresserade av informationen jag gav dem... men efter att ha talat med flera grannar så har även de klagat på detsamma, men de har ungefär fått samma gehör, även när de har ringt... dock har då svaret blivit - "nä den du ska tala med är inte här." "Den du ska tala med är upptagen ring igen om en stund... " - ringer igen om en stund - "Nä personen du söker finns inte här och jag vet inte när hönan kommer tillbaka"....

*
MERA RANTALAINEN!!

OH YES!! Trollmor har massor att spy ur sig...
Speciellt när det gäller NoraBostäder...

-----------------

Förra veckan kom det ett utskick om att vi som boende i Norabostäders lägenheter måste sköta om våra uteplatser... fine... jag kan förstå det... för två år sedan kom ett liknande utskick och då gällde det att folk som hade "vildvuxna" uteplatser i princip hade avel på ormar!! *GASP*  - att NoraBostäder själva hade den största ormlådan i hela Gyttorp - var det ingen som talade om - jag satt på den låddan varje morgon när jag väntade in min "limousin" varje morgon...

Nu har det kommit en sån där lapp i lådan igen...  För oss "gamlingar" - ni vet lotten där Gyttorps fritidsgård en gång i tiden fanns?? Kåken är numera borta men det finns tre fruktträd kvar... vilka blivit friserad i år.... de grövsta grenarna är borta... men allt ris ligger fortfarande kvar... tre veckor och räknestickan tickar.... tick tock tick tock.... Norabostäder är där o klipper runt rishögarna....

KASTA STEN I GLASHUS säger jag bara!!

Nåja... kommer de och gnäller att det växer tistlar på min uteplats så kommer jag att kontra med att mina tistlar kommer att växa så länge soptunnorna hos mig inte fungerar som de ska göra...

*************

Nu kommer ännu en grej som jag riktigt irriterar mig på....

-
Sverige-lotten... Har ni sett den reklamen...?
En karl som verkligen nitiskt säger nej till att köpa en Sverige-lott... tills han ser ett BARN som bär samma färger som hans favoritlag bär - först då vill han köpa en lott...

Vad jag ser:
Denna person säger nej på grund av: 
Han har inte råd.
Han vill inte.

Han är spelberoende... 

Men reklamen tjatar på tills han köper en lott....

Sen har vi reklamen där en ung kvinna vinner tiotals miljoner och några månader senare så vinner hon miljontals kronor till..... I helgovaj heller... Det enda hon har tjänat är på sin höjd är några tusenlappar i reklamväg...

*PUST*

Nåja - det får vara nog för denna gång... men jag lovar - jag har många fler RANT-LAINENS på lager,,,,


Katten med vässade vingspetsar!!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar