torsdag 30 maj 2019

Och så ska det förmodligen köras en sväng till....

TV-kanaler och Taxi.....

Jag förmodar att jag drabbas då jag antar att Norabostäder har Telia-basutbud av tv-kanaler till sina hyresgäster. Så såna här dramatik-sensations-artiklar är inte för mig okända. Det händer nästan en gång om året numera tycker jag.

Ja, jag skulle sakna kanal 6, det skulle jag... The Simpsons är en stor källa till humor.... annars... nah, inte så mycket, TV 3.... det kanske är nån film nån enstaka gång.... TV10 var roligt när de körde Ädelstensjakten... annars... nääää....

Jag kommer nog att överleva.... jag försöker redan nu dra ner på mitt tv-tittande som det är....

----------------------

Sen undrar jag inte om det kan finnas nån form av vinst i att driva ett privat-taxibolag här i Nora...

Alltså du kan inte komma in till Nora Buss-station, ringa taxi som ligger typ 50 m bort, o få en taxi hem med all din packning. Nope, zipp zero nada chans, för numera ingår taxi endast i sjukresor och förbeställda transporter till t.ex. affären om du är gammal eller kanske handikappad. Men vill du ta dig till en plats till en annan, låt säga efter en våt kväll på en av Noras krogar som stänger 22.00-23.00 så får du minsann vänta på buss om sådan går... eller ring en kompis som kanske kan ställa upp o köra...

Nåt att tänka på för folk med körkort, bil och inte har problem att köra på obekväma arbetstider och inte har ett jobb och vill tjäna extra stålar...

 ************

Ack, Ack.... sicka i-landsproblem man dras med alltså!!


Katten med äsch-vingar.... flaxar inte så mycket....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar