torsdag 12 mars 2020

Corona, Corona, ZOMBIES!!!

Jag är den första som erkänner att jag drogs med i Corona-sambon och hela den dansen alltså...






Hasse min vän - du fick mig lite på klarfot där alltså...

Men samtidigt så fick det mig också att gå filosoffare-grej på det hela...  Och jag kommer att gå ArkivX på era arslen ska ni veta...


Nu - se till att ha brallor och blöjor i styr...



  • Folk ska inte drabbas av Panik säger alla våra media i början av februari...  Att folk i Sverige ska drabbas är i princip lika med noll.
  • 20-talet folk är smittade av ÖL-viruset bara några dagar senare... 
  • Eva-Bert säger att så länge du inte befinner dig i kyrkor så går du säker... att åka i tunnelbana, tåg, o buss... det är lugnt - det är i tätbefolkade små ytor som kyrkor som smittan kan finnas... 
  • Hostar du bara i armvecket så smittar du inga andra, det smittar inte via ytor, MEN - Peta dig inte i näsan bara!!
Tänkte jag skulle hitta en bild här o lägga upp på Anders Tegnell - men jag tror nån har gjort en jäkligt god rensning på bilder alltså...

SVT har haft så många bus-bilder på honom att jag vid tillfälle höll på att tappa hakan när jag läste en artikel om honom på SAMNYTT där han såg ut som en människa och inte som en fraggel!! 



Nåja - jag ska inte vara den som är den - jag är inte guds vackraste barn heller...  Så jag ska inte lägga upp nån bild... 


Men det som är 

Låt oss sno ihop allting...  Våra styrande vill inte att kalabalik och panik ska utbryta eller hur?

Så som det verkar just nu så skyller de allt på alternativ media - det är de som piskar upp panikstämningen...

OCH JA - det håller jag med om också... 

Men vad gör svensk media... 

Först - 

Aftonbladet

Expressen






SVT!!




Vem farao behöver alarmerande alternativmedia???



För läser man alternativ media - då drivs detta av globaliseringens monster och förmodligen så är David Icke den enda man ska lita på.... 



NOT!!


Vi fick den där lilla foldern i höstas om att - "se till att du  kan utfodra dig själv för en vecka ungefär.."  MSB's Om krisen kommer-folder.... 


Ha lite ris/pasta extra hemma...
Ha råvaror som potatis/lök/morötter ock så vidare hemma... 


Salt är alltid bra att ha...  socker, mjöl... bra.... 


Så länge elen funkar - kött i frysen är bra...  för minst tre dagar... men mer framförhållning är bra...


Men kom ihåg - om du redan haft detta i åtanke - DÅ ÄR DU EN dooooooms day - PREPPER - Och du ska veta att du måste vara JÄMSTÄLLD med dina medmänniskor - 


Kan nån ta bort denna Anders Tegnell från mikrofonen??? 




Katten med öl-gedigna vingar..... säger...

Pshhhccsssnnt - prosit... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar