tisdag 13 september 2022

Å så var vi tillbaka i sandlådan... IGEN!!

 Ok, så valet är inte helt till 100% klart ännu... men som det verkar just nu bli nån slags högerregering.. 


FINE!! Låt oss gå med det för ett tag, för åtta år av "vända på stenar, mitt Europa bygger inga murar, och..." har ju hjälpt väldigt mycket. 


Nu måste jag kvotera mig själv - jag har sagt det tidigare och just nu så verkar det som om jag får rätt. Moderaterna och Kristdemokraterna har haft nervös blåsa så fort Sverigedemokraterna kommer på tal. Ena stunden kan de tänka sig att samarbeta med dom - för att nån vecka, kanske två ge SD kalla handen och tvärvägra. Hela tiden för att detta rasistknarkarnazistkort kommer upp... det är så hemskt att vilja att svenska ska ha det bra... ajajajaj, det är SÅ HEMSKT - att man hellre offrar sin nationalitet, för FY BÖVELEN ifall du skulle erkänna att du är SVENSK!!



Nej, jag röstade inte alls i år. 


För jag anser att mata små barn i deras sandlåde-krig - det är under min värdighet. 


Jag är varken rasist, nazist eller nåt annat epitet ni vill slänga efter mig - men vill ni det - så gör det gärna och jag har tillräckligt med fett att bara stampa med foten i golvet och det rullar av mig inom ett par minuter. 


"Du äter väl pizza o kebab?"
"Du äter väl nudlar?"

JA!! Men det behöver inte betyda att jag vill ha hit alla som kan laga samma mat vars recept nu finns i miljontals på internet?? 


Numera måste vi svenskar skämmas för att vi tycker om sill, potäter, skinka, nubbe, m.m. till våra högtider. Vi ska skämmas för att vi inte bjuder in våra internationella grannar till dessa måltider - FEL!! - det gör vi visst - det är bara det att de har lite problem att äta samma saker som vi gör - och det gör OSS  till rasister!! 


Jag har jobbat ihop med massor av invandrare, och det är ytterst få, ytterst få, som äter något jag har tillagat om de inte fått veta rätt upp o ner hur det blivit tillagat. Allt från bröd, kakor, till sallad och kötträtter. 


Men jag som svensk måste äta allt deras utan att ifrågasätta - för om jag gör det - då är jag rasist. Japp, det är sant. Men de kan kräva att jag ska plonka ut allt jag lagat till en helt vanlig sallad för att veta att det är så kallad halal/kosher...  


F*k you säger jag bara... vill ni inte ha min mat - då behöver jag inte äta eran religiöst offrade mat heller - då föredrar jag att gnaga på en morot!!


Hänger ni med på vad jag menar här? Vi svenskar ska integreras med invandrarna - INTE TVÄRTOM!! Inga invandrare ska integreras i det svenska samhället - som att äta kräftor, eller äta julskinka... ånej, det är rasistiskt tänkande - men du Svensken ska äta lamm, lamm lite mer... och ännu mer lamm... (vad faen får de alla lamm ifrån?)... 


Jag har börjat tvärvägra att äta mat från mina utom-europeiska grannar om jag inte kan göra ett matbyte med dem - de äter min mat - så äter jag deras. 


Integration går åt två håll - inte bara ett!!


Kontentan av det hela: Bara för att jag gillar pizza o kebab betyder det inte att jag vill ha Mellanöstern där jag bor. Svenskar gör kebab och pizzor lika bra som syrianer, turkar, assyrier, syrier...  Skillnaden är väl att Sverige har hälsoministeriet som sätter stopp för att bara stå med oljefat och sälja mat i varje hörn i stan. 


Nu är det ju så här va..  

Vi har röstat... och vi vet inte ännu om det blir rött eller blått block som kommer att styra. Problemet är att oavsett vad det blir så kommer ingenting hända på minst ett år. 


Om inte de som blir STYRANDE tar sig i kragen och säger direkt att vi ska minska elkostnaden för folket så kommer de få ett helvete - för det är just det SVENSKEN förväntar sig just nu!! 


För i helvete... min elräkning hoppade upp från 350kr till 544kr på en månad och jag har inte gjort ett skit som jag inte gjorde innan...  Och detta i Augusti!! Närmare 200spänn!! 


Vad ska jag dra ner på? Ska jag stänga av kyl&frys? Min väckarklocka? Ska jag äta kall mat (det vill säga inte använda min spis, vilket innebär att använda matfläkt)... ska jag låta bli att tända en lampa för att undvika att vandra i mörker när jag går på toa mitt i natten? 


Vi svenskar ta emot all denna skit - för om inte - så är vi dödsknarkarrasistnazister!! 


Det är precis vad vi är - yppa ett ord av något som går mot gängse åsikter så är du Putin, Hitler inkarnerad - dock aldrig Stalin av nån anledning... hmmm? 



Nåja, gott folk - bäst att köpa på er toapapper igen!! För det kommer att gå upp i pris. Det roliga var när jag var på ICA idag så stod det en gubbe före mig i kön, han hade förmodligen hört om nyheten när han var inne på butiken för att bara köpa en färdigmiddag och jonglerade till kassan med fem st toapappers-förpackningar tillsammans med en micro-pizza.... 



Ni får kalla mig vad ni vill - men kalla mig för faen inte för rasist/nazist....  För gör ni det så vet n inte vad orden betyder... 




Katten med surströmmingsvingar... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar