måndag 19 september 2022

Ta och pulla er i bakändan - ni som talar om hur man sparar in pengar på elen!!

 Hur många omröstningar hur regeringen ska se ut kommer att krävas? Ja, det kan man fråga sig. Hur många omröstningar för att bilda en regering kommer att krävas? 

När är det klart tror ni? 

Om 1 vecka?
2 veckor?
1 månad?
6 månader? 


Under tiden som de ska bestämma sig vem som ska bestämma så lider folket. Medans de som sitter och velar som en åsna mellan två hö-tappar (de har redan pengar i fickan utan att ens bekymra sig om vad toapapper kostar i nästa vecka), så blöder vi fotfolk pengar... Det är elbrist (= vi betalar hutlösa priser för elen), det är hutlösa priser på bensin/diesel (ock kom för i helvete inte o snacka om att priserna minsann gått ner nu - de är fortfarande hutlösa!!). Matpriser som skenar... 2 pkt 450g kaffe med kända namn - 90-100 kr!!


Jag minskade min el-konsumtion med 2 kwh sen förra månaden (350kr) men min nuvarande elräkning är 540 kr - 190Kr ökning trots att jag gör mitt bästa för att dra ner på mina kostnader... 


Jag vet inte hur mycket mer jag kan dra ner på... ska jag vara tvungen att dra ur kontakten till mitt kylskåp? Sluta använda brandvarnare så jag kan använda spisen utan att dra på fläkten? 


Jag har konstant på min laptop som jag använder som en livlina ut i världen...  kylskåpet, en väckarklocka, och lite lys då och då... och när jag använder spisen och då måste använda fläkten... 


Tala om för mig vad jag ska dra ner på i el-väg?? Hmm... VAD??!!!


NEJ - ta er i ARsssliuet eller nåt sånt...  Jag kan i princip inte dra in mer på elen än vad jag redan gjort. om ni inte vill att jag ska gå OFFLINE totalt!!?? Inte har kontakt med folk via twitter, facebook, tiktok and whatnot... jösses - det vore ju nästan som att ta livet av sig - och det vill ni (de styrande alltså) väl inte??


För skulle jag gå totalt OFFLINE - så skulle ni inte ha kontroll över mig - och det vill ni väl inte??



Egentligen är jag trött på allt vad detta som är internet är - det var faktiskt kul i början... och under 1990-talet.. när man sökte på ett ord som Crystal Healing och man fick fram det man ville ha reda på... numera...  ja, det kan du göra idag också... men känslan av att läsa något som väldigt få andra svenskar läst om... nah... det har gått förlorad. 

Det var också innan social media blev DITT LIV!! Allt ska läggas ut på facebook/twitter/tiktok and what not... allt från mat till roliga memes (jag är en slav under det sista)... allt ska ut på social media.. 


Kolla nästa gång ni går på ett fik, ett café... hur många sitter med telefonerna i handen? Av tio besökare så sitter säkert fem stycken av dem med en telefön i näven och fotar allt som de ska mumsa i sig.. 


Folk sitter med näsan i sina telefoner och skickar bilder på sina mat o fika-bilder till varandra när de sitter vid samma bord - för i helaste Hades - och Gudinna förbjude att man kan lyfta blicken och kolla själv - det vore ju vara rena rama hedna-metoder!!



Vi ska vara tillsammans - men bara över internet - för i verkliga livet - då är vi farliga som kraft. Det är vad jag lyfter ur allt jag skrivit om ovan. Våra styrande gillar inte när vi går samman, bättre att vi kan göra en kampanj på facebook/twitter and what not... då kan de styra oss... 


och vi svenskar är för bekväma för att resa på arslet och göra nåt åt saken, speciellt under en helg... då vill man bara sitta tillbaka i soffan o njuta av... ja, vilken tv-serie nu man tittar på... och under veckorna - då har man bara inte ork att göra något heller, för då har man jobbat hårt... Svensken är slav under systemet... 


Höger eller vänster spelar ingen roll.


Nå då så... då kan katten med politiskt kladdiga vingar säga go'natt för ikväll.. 

Tills nästa gång... 

Ät inte gul snö!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar