tisdag 27 september 2022

Hela havet stormar runt talmansstolarna!!

 Jag sitter här och försöker hålla god ton när jag skriver för att jag är en sån snäll människa. Egentligen vill jag bara skrika rätt ut i ren skär förtvivlan om hur förbenat dumma våra stora media är. 


Alltså - det var inget problem med förste talmannen som suttit sen typ 2018 redan.. En M-snubbe som ja... vad har han gjort, några pekpinnar som hamnat på rubrik-rullorna nån gång ibland... annars en ganska harmlös kille vad det verkar. 


Men sen kom det - Andre vice talman - Julia Kronlid från Sverigedemokraterna!! 


Nu jävlar - det här går inte för sig. Hon är förmodligen Heinrich Himmler inkarnerad då hon har annorlunda tankar om abort och (håll i era rosa trosor nu!!) - Evolutionsteorin!! Jajamänsan - här finns det att slå ner på!! Glöm allt som har med gaskamrar, simma i grumliga vatten, bära brunskjortor och klampar runt i svarta stövlar... nej, nej, det här är tusen gånger värre... 


Aftonbladet skriver om det hela och jag har sparat artikeln här ifall den blir plus-artikel


Så vilka står härnäst att hängas ut för att de inte tycker att man ska springa och göra abort varje gång man blir med barn? Jag tycker inte det heller. Man ska inte använda abort som nåt slags preventivmedel bara för att det finns. Hänger man ut präster/imamer som förmodligen har samma tankesätt? Nej det gör man inte. 


Hur är det frikyrkorna i Sverige? Hänger man ut dem för att många av dem tror på skapelsen än den numera väldigt accepterade evolutions-TEORIN??! De är också, väldigt många av dem ganska mycket motståndare till aborter... Men inte hänger man ut nån här heller.


Så frågan är? Hur mycket av dessa tankar som Julia Kronlid har angående abort och evolutionsteori, spelar in i hennes roll som andre vice talman? 


Vad tror folk? Att hon har makt över så mycket att hon kommer att se till att varje kvinna i Sverige aldrig ska få göra abort? 


Det här är så dumt att jag vet inte ens var jag ska börja. 


Fy faen för både media och folk som sväljer allt med hull o hår (och jag hoppas att de sätter sin hårboll i halsen ordentligt innan de spottar ut den på sin egen kudde och sen dyker ner med huvudet på sagda uppkastade hårboll!!)


Finns det inte viktigare saker att skriva om?? 

* Har inte Vår Majestät Konungen nageltrång i ögat?
* Eller har inte Zlatan donerat sina fyra njurar till föräldralösa barn?
* Senaste nytt om nån kändiskärrings klimakterie-problem?
* Hur man sparar på elen när man i princip redan lever i ett mörker, vågar knappt laga mat eller tända lampan när man ska snubbla in på toa mitt i natten nu i vintermörkret?


Nej, låt oss diskutera om vår andre vice talman tror på evolutionsTEORIN och tycker att aborter när foster kan räddas är fel... för det har med stolen att göra eller hur!!??


Jag har tappat allt hopp svensk media just nu!!




Katten med stålvassa vingar har mycket mer att säga.... men det får räcka för denna kväll... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar