tisdag 6 september 2022

Fem dagar kvar tills valet 2022

 Så vad är nytt på agendan? 


Inget egentligen.. Det är skitkastning och valfläsk så det heter duga. Det lovas tiotals miljarder av våra skattekronor till stora el-bolag så att de kan suga ut mer av våra pengar. 


Våra polisaspiranter kan inte tanka bilar, de kan inte skjuta med sina tjänstevapen m.m. men enligt ett löfte så ska det skolas ut 50,000 till av dessa totala katastrofer till poliser. (Ingen som minns den där stackars pojken som blev fullpepprad av tre gröngölings-poliser och en "vanlig" polis?) Men fler såna ska vi ha!!


Inget snack om att vi som får vårt levebröd från försäkringskassan kan få några hundra kronor extra i månaden... nejdå, samma "lön" som alltid...  jag måste snart gå till socialen för att få månaden att gå ihop. Fast det är klart, då behöver jag kanske inte tänka på att spara på elen för det betalar ju alla andra skattebetalande människor för...  *SNORK* Nej, det skulle jag inte göra, jag skulle inte slösa för att nån annan betalar för den.. Men kanske jag skulle kunna tänka mig att se på film en kväll, eller ha två lampor tända på mys-lys... 

Eller kanske få ha min värmedyna i sängen när man kryper till kojs på kvällen för att bli varm om axlar och nacke, det skulle jag slösa ett par extra små watt... nån gång i veckan. 


Men jag skulle inte slösa med elen även om jag fick mina el-räkningar betalda av socialen. 




Vi kommer se så mycket skitsnack innan måndag 12:e september så ni anar inte. Det kommer att slängas ko-blajjor åt höger och vänster. 


Det kommer att lovas guld och gröna skogar åt höger o vänster också. 


I slutändan så är det vi, i botten som kommer bli lidandes som vanligt, tillsammans med vanligt folk som kanske får gå från hus och hem pga av de inte har råd att betala sina EL-RÄKNINGAR!! Fattar ni hur jävla sjukt detta är??!! 


Och så frågar folk varför jag inte vill rösta - det går inte att rösta på nånting egentligen. De står och lovar att fixa elen, matpriserna bla, bla, bla... inget kommer att hända i en handvändning efter valet. Det kommer ta MINST ett år innan NÅGOT händer... 


Har ni inte märkt det redan? Så fort något ska bestämmas så ska det röstas om, sen finns det alltid nån som sätter sig på tvären som en fjärt som inte riktigt vill komma ut utan bara ger magknip. Det tar månad efter månad innan nåt kommer till skott - och då är det en UTREDNING först!! Sen ska det röstas om igen... 


Tror ni att det kommer vara annorlunda efter detta val, oavsett om det är M, KD, SD o ev. L eller om det är S, MP, C o ev. L?  


NEJ!! Så länge de styrande inte direkt kan enas om nånting - så kommer det dras ut på tiden, och under den tiden så är det folket som lider. De vid köttgrytan skiter i oss vanliga dödliga - de plockar in typ 50,000:- och uppåt och skiter fullständigt i oss. 


Tro inte för ett ögonblick att de bryr sig om oss. 


Det här kommer att låta tok-galet knäppt - men så länge inte ETT parti får minst 51% i valet så kommer vi få se massor av konstiga långa utdragningar av saker som borde kunna ske på en pisskvart. 


Nej då säger ni... jag säger bara  - vänta ni bara!! Sen om ett halvår eller så så kan jag säga - vad var det jag sa!!?? 


Tur att vi går mot lite kallare tider - vid tillfälle kanske jag kan stänga av kylskåp och frys också, för att spara in på elen... 



Katten med tunga och cyniskt politiska vingar har flaxat klart för dagen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar