tisdag 26 juni 2012

Det finns för lite.....

Det finns för lite funderingar om vad som pågår i folks nackar/ryggrader.....
Det hör ofta ihop med magar av någon konstig anledning....

Vi som är lite kryckade i psyket...  När vi känner oss stressad (och detta kan uppkomma när vi är mitt inne i en affär) - ja då får vi ont i själen och den kroppsdel som följer är magen. Den kackar ihop totalt.

HEY Politiker!!! Läser ni detta???

Förmodligen inte - men om ni gör det... tänk er en vecka där ni lever på enbart snabbnudlar i sex dagar..... bara så att ni kan köpa en bit falukorv till helgen....

Politiker vet inte om den tragiska Nudel-faktorn hos bottenfolket. Politiker har sett till att de har sitt på det torra i 50 år eller fler år framåt.

Reinfeldt (eller Svinfeldt som jag döpt vår nye herre till) - han behöver aldrig bekymra sig - han kommer att ha minst 75 K i månen tills han vänder sig om och lägger av en fis....

Han kan göra vad han vill på sin så kallade semester.



Vissa av oss kan inte ens andas ledighet för då blir vi latmaskar.

Vi är latmaskar, vi som kämpar på bötten så att vi inte längre har vingar för de är bortnötta av tidens tand.



Jag som Trollkärring kämpar för att ha kvar en av mina nyckelpigor i min void - tyvärr så är hon i klorna på Arbetsförnedringen - de vill att hon ska ha ett fast jobb på minst 211 timmar i veckan.... För det är så Arbetsförnedringen fungerar i dagens läge.

Blir hon inte kvar så kommer Herr Thomas på Noras NA-avdelning få ett långt och gallsjukt mail och förhoppningsvis så kommer det hela att bli postat i NA.

Man rycker inte bort en nyckelpiga från Trollkärringens armé bara så där - Inte utan att hon spottar och fräser... Och fräser lite till.

Mina nyckelpigor är mina käraste vänner.... Pippa, Sussa, Mr. D är de stora Nyckelpigorna... sen har vi Mr, J som ställer upp när helst hans andra uppgifter visar sig omöjliga pga av regn tex..... Sen har vi Stubben, icke att förglömma - hans ord är lag över oss alla :)



Jag vill inte förlora någon av dem - vi är ett tight gäng (säger jag och pekar mot AF och hoppas att de läser) - vi gör saker som ni på AF inte ens kan drömma om... vi har fantastiska växter på G som bara väntar på att bli sålda... vi har gröna fingrar som gör att ogräset darrar av skräck!!

AF - gör det rätta nu annars så lär Trollkärringen skapa en voodoo-docka med ett visst ansikte - ock tro mig - ett stick i arslet är det minsta ni ska bekymra er över om ni robbar mig på en Nyckelpiga!!






Trollkatten med voodoo-vingar riktar en pil mot Arbetsförnedringen.


Till AF - ni ser färgen i bilden här eller hur....?


Det är en lava-färg..... tänk hur den lavan ska kännas på ert arsle när jag väl gjort färdigt min besvärjelse....  Då är denna lava-färg något som kommer att kännas svalt....



Hört talas om DO? Det har jag och så har mina vänner - och vi har en sak som kommer att få era brallor att brinna!!

Så vad sägs Förnedringskassan (af/fk i ett slag) - törs ni ge er på Trolltanten med kontakter som vida sträcker sig över NA, Aftonbladet och DN?  Hur mycket kan ni gräva ner er och hur mycket kan ni stå upp för era medborgare AF/FK?


Liten trollkatt undrar.... "I got fangs - I sure know how to use them!!"


m

3 kommentarer:

  1. Hehe, Svinfeldt är ett passande namn på den där jäveln. Bra inlägg över huvudtaget förresten.

    Svar: Ja, personen som satte upp "löpsedlarna" har många "strängar" på sin "lyra". Jag känner personen ifråga, så jag vet.

    Angående "Den gruppen skulle försöka sprida sina tentakler till resten av Sverige... (till min lilla avkrok som heter Nora/Gyttorp)": Så kommer allt att ske också, dock vet jag inte om "tentaklerna" kommer att spridas till just Nora/Gyttorp.
    Vad jag däremot vet att gruppen har stora planer på gång. För detta är bara början. Du ska få se, tro mig.....
    Blogga gärna om Facebookgruppen "Aktion mot deportation - Grumsgruppen":s demonstration, om du vill. För vi i gruppen försöker få ut så mycket information som möjligt om den. Vill du så får du använda de bilder som finns i mitt inlägg om den, vad jag vet så ska det gå att ladda hem dem till sin egen dator. Rent allmänt har du ju mycket information om demonstrationen i mitt inlägg från igår, du får gärna kopiera bitar av min text och lägga in dem i ditt inlägg.
    Mer information om demonstrationen finner du också i länkarna längst ner i det inlägg som jag skrev igår.
    Hoppas du vill blogga om det hela, för som sagt, vi behöver få ut mycket information här och var på internet om demonstrationen.

    Mvh
    // Karpstryparn

    SvaraRadera
  2. Tillägg: Demonstrationen blir av kl.14.00 i Grums lördagen den 14:e juli, fick reda på det nu.

    Mvh
    // Karpstryparn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska göra det - jag bara väntar på den där rätta lilla lavafärgade röda ska hoppa upp och ge sig till känna (min musa när det gäller skrivandet).

      Men jag är medlem i gruppen på FB och jag följer dem frenetiskt.

      Radera