onsdag 20 juni 2012

GLAD MIDSOMMAR

Tiden sen i mitten på mars har bara fjuttat iväg som en liten katt på fladdrande fjädermoln. Tänka sig, på fredag är det Midsommarafton. Hur kan det komma sig?? Personligen så är jag kvar någonstans i maj och harvar.

Hur som haver,  tiden den försvinner fort när man hela tiden har något att göra, det kan jag med gott samvete säga.

Nyheter från jobbet - vi små nyckelpigor sliter som de små myror vi är... *ler* Men vi är så duktiga. Vi plockar och vi donar bland perenner från fjol och förr och de nya som vi drivit upp under vintern och våren. Och det känns så skönt att se att man får till saker.

Vi har fått en nygammal rosengårdare till jobbet, vi kan kalla honom för Mr. D, och han blir en välkommen tillgång i nyckelpige-armén. Det är roligt att få jobba med honom igen. Så nu har jag tre stycken underbara undersåtar... Pippa, Sussa och Mr. D - alla lyder under Trollkärringen!! *skrattar*


Men nu är det midsommarledigt och det ska jag ta vara på genom att samla snäckor på stranden, leta lite flinta, fiska småkrabbor och om möjlighet finns och byxorna håller, kanske även samla lite bergkristall från Saltkällan. Ja mina kära vänner, det är dags för den årliga traditionen att umgås med släkten ner på västkusten. Det ska bli skönt.

Lilla Prussiluskan kommer att vara sur, men samtidigt kommer hon nog att bli glad när hon får träffa sin husse igen. Och kanske kan hon värma upp till sin "styvmatte" också. Man vet aldrig med sura gamla tanter som Busan dock. Hon har sina små nycker och med sina 17 år (eller nåt sånt), så tycker jag att man minsann får ha det när man är katt.




Så till Er alla mina älskade vänner, knytt som oknytt - GLAD MIDSOMMAR!!

Önskar Katten med skalbaggegröna och glänsande vingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar