torsdag 7 juni 2012

Evigt ung....

Nu kommer snart dagen då mitt personliga år tar ännu ett steg över gränsen.

Men hur är det möjligt att fylla år när man har stannat i åldern? Jag är 22 år gammal, har varit det i jäsikens många år. Jag har slutat fira min födelsedag - visst är det härligt med alla grattis man får - men jag vill inte ha folk som ringer på dörren.

När jag slutat jobba och kommer hem - det är min lilla oas.
Jag vill vara själv med endast Prussiluskan som sällskap. Jag vet att många av mina vänner tycker att det är lite märkligt att jag som en gång i tiden var den mest sociala av varelser men numera är 75% eremit. Visst kan jag umgås med folk, men då ska det vara när jag vill det - inte när det blir påtvingat mig. Det är stor skillnad.

Jag föredrar att sitta hemma i min ensamhet tillsammans med katten, min dator, min tv, mina böcker, mina målarfärger, mina garner och virknålen....  Jag gillar inte att umgås med folk och fä på min fritid - om det nu inte är så att jag SJÄLV vill det.

Så är det bara....


 **************************************

Jobbet på Rosengården går hela tiden framåt - lite segt kan det kännas som - men man glömmer ofta bort hur mycket det är som hela tiden ska göras. Men det går framåt. Jag är så glad att se att saker man har sått och pluggat och planterat om tar sig som det gör.

Idag har vi fått fram ännu ett bord (tack vare stora starka karlar), så vi kan få fram ännu mer perenner till försäljning.

Idag blev det planterat 40 Klotrapunkel (hoppas att alla tar sig ordentligt), några ettåriga växter som t.ex. blomstertobak. Dansk och ungersk iris kom fram på borden efter att ha blivit lite uppsnyggade.... Sussa fixade till lite sticklingar från pelargoner.

Vi trädgårdspysslingar fick till det ganska bra idag måste jag säga.

Och den där stora fina vagnen som Stubben och Herr D har fixat i ordning är ju ett bra verktyg :) Jag gillar den vagnen skarpt!!

Får ta kort på den så ska ni få se!!

Nåja...

Katten med gråa hår men endast skrattrynkor virvlar runt på ett par lätta skor....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar