tisdag 12 juni 2012

Sött o Surt... Och superSött!!

Idag var det examen för många ungdomar i Nora. Och jösses Amalia alltså så fint klädda de alla var. Det var roligt att se ska jag be att få tala om. Alla killar som man annars har sett med byxorna hängandes nere i knävecken bar skjorta, kostym o slips och fin-fin braxorna...  Tjejerna hade gjort sig fina i håret, med lite blommor här o där. Det var en syn!!


Sen kommer en krusbärs-sur kart till busschaufför.

Jag vill påpeka att jag åker med en skolbuss - alltså ska bussen gå till skolan - men icke, den här var på väg att skita i den. Men då jag satt längst fram, så sade jag att han minsann skulle ner till skolan och han slängde en blick till mig som fick mig att rysa.

"Det står inte på min lista här, är du säker?"

Hmm, jag har åkt med bussen hela året - klart jag är säker!!

"Ja, du ska köra ner till skolan," svarade jag och fick medhåll från ungdomarna på bussen. Han muttrar, backar och kör ner vid skolan.

Sen kommer det haranger från chauffören om säkerhetsföreskrifter och Gudinnan vet vad och jag bara blinkar i ren förvåning och tolkar det hela som - Om en hållplats inte finns med på listan så finns det risk för olyckor? Han kör för farao en skolbuss som ska köra till Karlsängsskolan!!

Jäkla pucko!!



Jag påpekade senare att jag brukar få åka med till garaget - då höll han på att bajsa i sin blöja tror jag (nu får ni ursäkta mig men han var så otrevlig att jag inte kan skräda orden längre), och jag fick minsann höra att jag var en bortskämd passagerare (jag är säker på att han ville kalla mig kärring), tro mig - jag har under mina 20+ som busspassagerare bara träffat på en sur busschaufför - men den här var bara rent ut OTREVLIG!!



Här har man sett ungar som ser framemot sitt sommarlov - glada i hågen allesammans - och sen lyckas en surkart till busschaufför döda hela dagen för en. Tack för kaffet - jag lämnar sumpen i din ficka!!



Nåja, jag hoppas att jag aldrig träffar på honom igen!!



Den bevingade katten blev lite sur....




Men så kommer man hem till slut och får igång datorskrället... loggar in på nätet - och får sig en glad överraskning.

Jag har fått en så kallad DailyDeviation på DeviantArt.

En bild som jag har gjort och lagt upp på mitt galleri Kattvinge har blivit rekommenderad och visas i 24 på en sida. Det tickar på med besökare och folk som favoriserar bilden. Det är reklam utan dess like.


Sif 23


Så det gick från sött till surt till SuperSött!!


Kattvinge lär ha hål i tänderna efter denna dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar