fredag 6 december 2019

Du ska inte skåda given karamell i munnen på någon annan.....

Eller....
Köp inte grisen i säcken.....


Eller röjning av riksvägar in till Nora - det tar ca en timme - eller mer...


Vi kan börja med jag gick ut och talade gott om ett företag som jag handlat av tidigare och då alltid funkat - ALLTID funkat!! Så nu när jag beställde av dem i hopp om att få en julklapp i god tid så talade jag förstås gott om dem....

Men det gick lite snett....  jag hade beställt en mugg - men istället för att få en mugg med fraktalkonst på - så fick jag en mugg med en bild på ett marsvin....

*skrattar*

Nåja - det löser sig nog... kanske jag kan ordna med att få fraktkostnad till ursprunglig ägare till det jag nu har står här hemma hos mig i en kartong?

-----------------

Alltså avfarten från Hälleforsvägen in till Nora var avstängd i över en timme - kul för de som satt på bussen denna kväll!! - hur kan det vara möjligt att det inte finns folk som kan åka ut och kapa ner en mindre gran-jävel (förlåt svordomen här)...  Tre svep med en motorsåg och hade saken varit biff!!  Jag säger - Ring min Chef!! (fast han är inte min chef just nu för jag är arbetslös - men Ring honom!!) Han kommer o gör det där i ett nafs - han bor i Nora så det är ingen lång resväg... men näää nu ska vi vänta på kommunjouren..... som inte finns....  Är det öppet nu förresten??

----------------

Sen är ju allting annat galet...
Folk som varit med om typ "skjut inte min kompis" - blivit dödade - folk som polisen vill ska gå över till den "goda sidan" bjuder vi på pizza - vad händer - jo de blir skjutna o dödade...

Jag skulle vilja lägga till en bild här som passar allting - men tyvärr - det finns inte på denna världskarta...


Katten med skruvade vingar som inte vet det ena från det andra ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar