måndag 30 december 2019

Irriterad till max

Jag fick i fredags (27:e dec) ett brev från AF - daterat den 20:e dec... angående att de minsann inte fått in min aktivitetsrapport som jag lade på BREVLÅDAN den 2:a dec....  De måste ha svar innan den 7:e januari....

Idag ringde jag förstås AF's kundservice - fick prata med en jättetrevlig tjej vid namn Maria...  Hon ska ha all kredit för att hon lyssnade på mig. Nej, jag var varken otrevlig eller irriterad över telefon - jag vet att hon inte har någon rådande eller styrande i min skit..  Alla hjärtan och kramar till henne - hon var mycket hjälpfull.

Men det som stör mig är hur sånt här kan försenas med en vecka på grund av dagens postservice...  Jag borde ha fått brevet måndagen den 23:e dec - men så var inte fallet... när jag väl fick brevet under fredagen den 27:e så var det för sent att ringa (för de har bara öppet mellan 09.00-12.00), och posten kommer mellan 14.00-15.00 så det återstod för mig att ringa idag, 30:e dec....

Min handledare kommer tillbaka - Gissa - jo den 7:e januari 2020.

Sen fick jag chock nummer två  - PORTOPRISET!!!

10 spänn för ett sketet frimärke!!!

Jag trodde det var 7,50:- men ack så fel jag hade!!

Kanske det är det som strulat till det - för JAG vet att jag lämnat ett brev på postlådan den 2:a december. Men det var med ett frimärke köpt mycket tidigare i år - förmodligen innan ökningen till 10 spänn.... och därför har det inte kommit in?

Jag vet inte...


Jag är så trött på all sån här skit!! Allt ska fösas så vi som inte vill - vi måste fösas in i bankövervakningssystemet - BANKID, MOBILT BANKID!!

Kommer inte det här brevet fram - då är jag övertygad om att posten eventuellt Arbetsförmedlingen har en papperstuggarmaskin nånstans som tuggar i sig vanliga brev!!



Ja ja ja... jag vet... det med BankID och MobiltBankId är en bra grej.... men jag är lite seg i startgroparna...   Dels - min dator kan inte fixa BankID - då gäller MobiltBankID....  Och jag är inte bekväm med det... ännu..... Jag vill ta min lilla tid till det hela... 


*SUCK*

Om jag träffar min lillebror i morgon så kanske jag kan få honom att hjälpa mig med detta som är mobilt bankID.....   Jag hatar att tvingas till sånt som jag inte är bekväm med... men som det verkar nu - så verkar det som jag verkligen blir tvingad till det....

Kanske jag i samma veva kan få honom att ordna att jag kan ta emot SWISH....... Så kan jag tigga pengar likt andra människor - fast i detta läge - så hjälper folk bara en människa - det vill säga MIG!!


Katten med irriterade vingar har sagt sitt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar