tisdag 17 december 2019

En gång i tiden var jag fattig....

Jag är fortfarande fattig... men inte så fattig att jag inte kan dela med mig av vad jag kan och äger....


Jag tillhör bland de fattigaste om man får tro hur socialstyrelsen benämner mig....  Jag har mindre än vad socialstyrelsen säger att man ska ha till övers för mat, hygien, telefon, tidning, tv... osv... 3800 eller nåt sånt... jag har mindre än den summan varje månad - och ändå går jag inte till socialstyrelsen... - VARFÖR??


För att jag kan klara mig på det jag får i månaden... visserligen har jag mina ÄLSKADE föräldrar som gärna sticker till (läs när vi handlar så säger mor - jag betalar).... ock så vidare..  Detta skickar JAG i min tur vidare då jag får några slantar extra då och då...  Till vänner som inte inte har Mor o Far kvar så som jag själv har...


Då försöker jag ställa upp med det lilla jag kan...  nån hundralapp hit o dit....   så länge jag kan hjälpa till så är jag glad.

Jag är inte rik - för tro mig - hade jag oavbruten tillgång till pengar - då skulle flera av mina vänner slippa fråga om pengar - speciellt i dessa tider - men nu är det inte så... men det lilla jag kan hjälpa - så har jag hjälpt.... 



Katten med fattiga vingar....
Hon hjälper så gott hon kan ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar