onsdag 28 mars 2012

Fraktalmuggar + Rosengården


Som jag nämnde igår så kom mina två nya skatter. Fraktalmuggar. Dom är sååå snygga. Det kommer att bli den blå som blir min personliga mugg på jobbet.





Tog även några kort på den ogröna Rosengården. Det finns lite blommor så som snödroppar och tibast som blommar, men jag vill ha en solig dag för det - och det var det inte idag.

Men här kommer några bilder i alla fall.

 Utsikt över Norasjön. Och i förgrunden så ser ni små äppelträd som har planterats för att bli som en liten äppellund i framtiden.


 Den gamla kastanjen börjar vara lite rutten men än så länge så står den sig.


Oj, vad jag längtar till stunden när våren väl börjar sätta igång. 

Här den blivande kryddträdgården som kommer bli en egen del av själva Rosengården. Och där i mitten ser ni en stor pippi. Och min boss har pippi på fåglar. Den är gjord av trä och ska vara där i mitten på kryddträdgården. Runt den så tror vi att det kommer att bli massor av lavendelbuskar. 



Så det var lite bilder för dagen. 

Liten Katt är dock lite frustrerad över regnskuren.... Det bidde ju kyligt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar