måndag 26 mars 2012

VG eller t o m MVG?

Som ni kanske läste i mitt förra inlägg så har jag gjort lite pappersarbete som en slags hemläxa i bokföring. Och i dag så kollade jag igenom "läxan" tillsammans med revisorn och av de c:a 30 fakturorna så var det bara två som det var galet konterat på, fast ändå inte, det hade kunnat funka.... och för en person som alltid avskytt det här med bokföring och aldrig haft ett gott öga till det så var det ju tamesjutton MVG.

Som bossinnan sa - det växte nog solrosor ur mina öron :)


Så jag är så nöjd så!! Och jag skryter över mig själv att jag lyckats få till det så bra som jag fått... 

Trollkatten kan när hon lägger den sidan till. Plus att det här ger min självkänsla en rejäl boost också.

JAG KAN!!! och det får min själ att spritta med mer än bara vårkänslor och gröna vågor!!

På tal om gröna vågor.... Nästa vecka, när trädgårdsmässan i Örebro har varit, så blir det nog till att plugga massor av roliga små plantor... Olika nävor (samma familj som Midsommarblomster ni vet), kanske månviva och rosenviva har tagit sig upp, mera kantnepeta, Rysk dragon, och mycket mycket mer.


En sak är dock säker just nu - pappersarbete bara äter upp tiden. Man börjar och sen så säger det bara POOFF - och så har typ två timmar gått förbi, fast det känns som typ tjugo minuter. Lite otäckt faktiskt.

Nåja, denna lilla trollkatt har strålande vingar idag - för så stolt känner hon sig över sig själv!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar