tisdag 13 mars 2012

Minnen och gröna fingrar?

Har haft fullt upp på jobbet idag. Jag är rätt säker på att om man står och har total tystnad från omgivningen så kan man nog höra hur det knakar här o där när små frön krackelerar och öppnar sig och bryter genom jorden med en liten späd grön planta.

Jag mår inte hundra - förkylningen eller vad det nu än må vara jag har som härjar i kroppen. Jag gjorde mitt bästa idag och mådde stundvis yrsligt... men jag klarade mig genom dagen...

Jag kom hem... och hittade då jag gick genom lite "okända" skivor - en skiva med foton på... från 2003...

Så nu har jag gråtit massor också för där fanns bilder med min älskade lille filosof Pyret....

Han tog x-2000 för att förgylla tillvaron för alla mina andra barn i den andra världen i slutet av december..... men han var lite väl speciell.



Hittade också lite andra bilder på ett annat barn som fortfarande är i livet... Denna dam föddes i en kull av fyra, tre flickor och en pojke, tyvärr, pojken överlevde inte, men han hann få ett litet namn - "Söndagspojken"...  Han var sjuk från första stund och hans mamma brydde sig inte om honom, så som ofta i djurvärlden, hon visste nog att han var dömd från första stund.  Nåja...

De tre damerna som var kvar döptes efter de kraftfulla kvinnorna i Avalons dimmor. Har ni inte läst den boken?? LÄS DEN!!

Nåja, de heter Igraine (Igge), Morgaine (Mogge) och Vivianne (Vivi)....
Igge och Mogge bor hos min bästa väns mamma - de åker upp och ner i en korg från balkongen när de ska in och ut ibland :) Vivi bor hos käraste exxet och hans goa nya tjeja...

Men jag hittade bilder på Mogge när hon gick "one-on-one" med en rotweiler-valp... Gudinna så tuff hon var!!




Nog ser ni väl att hon säger: "Bråka inte med mig för då lär du få på nosen!!"




Nu ska jag kolla in vad en liten lätt cd-spelare kostar - måste ha något till växthuset så jag kan spela go musik för mina små skyddslingar där....

Katten med nostalgiska vingar far iväg och spelar musik för kung och fosterland!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar