söndag 8 april 2012

Hjärtevärmande Påskafton.

Min Påskafton var någorlunda lugn. *ler*

Var till föräldrarna för påskmiddag. Smaskigt gott som vanligt. Min lilla apunge till brorsdotter och hennes pappa var med också. Hon kan verkligen få en att bli helt utmattad, men på ett gott sätt. Jag hjälpte henne att rita lite påskbrev som hon kunde färglägga. Och när jag började ta slut på idéer så frågade jag henne vad jag skulle rita.

En dinosaurie.

En påskdinosaurie, en mamma dinosaurie som lagt ägg.

Japp, varför inte be mig måla Sixtinska kapellet vet ja!!

Nåja, trollkatten är väl inte den som är den - hon gjorde som hennes lilla goa ap-unge begärde och gjorde sitt bästa att rita en dinosaurie.




Sen följde jag med henne ut och knackade på dörrarna i mitt gamla grannskap - apungen - numera målad som en liten kissekatt, blyg som få men höll fram sina påskbrev till folket. Och hon hade ett brev kvar och den tog jag och gav henne lite slantar för hennes spargris - och tro det eller ej - det var min fantastiska Påsk-Dino.

Fastel Mia blev glad över det. Den kommer att sitta på kylskåpet.



Hoppas att ni har haft en lika underbar påsk som jag har haft.

Katten med små dinovingar - flyger igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar