onsdag 18 april 2012

Kontorsonsdag

Idag blev det nästan bara "kontors-arbete" på jobbet. Började morgonen med bokföring som jag alltid gör numera. Det börjar flyta på riktigt bra. Herr H, som höll i bokföringskursen kommer med små fingervisningar till mina frågetecken när jag har dem och det är toppen.

Sen blev det att skriva in de nya varorna till Roserian i lagerlistan. Och det var inte lite vill säga. Det var en rejäl laddning som vi hade fått. Och sen är det ju prismärkning och upp-plockning som gäller. Det blir till att pussla ordentligt i morgon om hur allting ska komma att få plats.

Jag var ner en sväng till växthuset och såg vilket fantastiskt arbete Mr. J hade gjort. Sannerligen är  han en duktig grabb. Jag vattnade lite och begav mig upp till Roserian igen för lite mer prismärkning.


Jo, jag höll på att glömma, det kom ju en leverans med uppstammade bärbuskar som ska planteras i kryddträdgården. Det ska bli roligt att se dom senare.

Kontors-katten med flinka fingrar flummar vidare....

1 kommentar: