onsdag 4 april 2012

Bara en glad dag!

Kom till jobbet idag och såg att det hade växt så mycket i växthuset igen. Att bara vara borta en dag och man ser hur mycket som har grott o växt gör det så gott i själen.

Att se bossinnan med ett så underbart glitter i sina ögon gjorde det hela så mycket bättre. Är så glad för hennes skull.

Då jag har ett möte i morgon Skärtorsdag, så gav jag Mr. J några uppgifter om inte något annat kommer före förstås. Sen kom jag på att Pippa kommer också så jag ringde till henne och mumlade ut lite uppgifter, men fortfarande om hon och Sussa inte får något annat från cheferna.

Är inte helt inne i rollen som "lill-chef" över växthuset. Och ärligt talat, jag hoppas att jag aldrig riktigt blir det heller. Jag är inte främmande från att ge order - nejdå, men jag vill bara inte vara den som ger order och ligger och glider ovanpå - Gudinnan förbjude att jag någonsin blir det - då har ni min tillåtelse att sparka mig i rumpen!!


Idag hade jag och Mr. J fullt upp nere i växthuset. Vi planterade sticklingar som hade rotat sig, vi planterade om pluggisar som tagit sig. Lavendel, grönmynta, rävsvansmynta och trädgårdsnattviol. Vi byter pluggbrätten mot större krukor. Jag pluggade även lite kummin och några irisar som tagit sig.

På bussen hem så träffade jag på Lady K, min gamla arbetskollega. Det gör mig alltid gott att se henne.

Och på tal om saker som tagit sig - i min så-lådda i fönstret så ska jag idag plantera om en liten luktärt, en damm-iris och något som jag inte har en blekaste aning om vad det är. *skrattar* Så går det när man samlar massor av fröer i en pepparkaks-burk.

Mina rosenbönor har fått flytta in i rummet för de växte ju med hjälp av mörka krafter - alldeles för fort i solljuset alltså - så de har fått flytta bort från fönstret.

Och resten av denna underbara eftermiddag med sol och lagom värme (+6 grader i skuggan), så lutar jag mig tillbaka och tittar på video-inspelade dokumentärer och lite fanfiction.



Katten med vingar burrar upp sig med solvarma vingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar