fredag 20 april 2012

Regntyngd fredag...

Ja, det har och är fortfarande en grå och regntyngd fredag med lite inslag av snö i nederbörden. Man känner sig inte uppåt alls. Och jag gjorde något idag på jobbet att jag sträckte mig i ryggen. Hoppas att det är över tills på måndag. Så det blir en lugn helg.

Hade hoppas på att få spendera kvällen med min älskade vän Ellis, men tyvärr... min rygg säger nej, så det blir mycket sängläge kan jag tro.

Annars så är jag glad över att jag lyckats gå igenom den rejäla bibban med saker för bokföringen på jobbet. Ja, jag är väldans stolt över det ska jag be att få tala om. Återigen, hade ni frågat mig för ett år sedan att jag skulle sitta och vara bokförare och att tycka det var kul så hade ni nog förmodligen åka på en propp.



Imorgon lördag så öppnar Rosengården för säsongen. Jag hoppas att det kommer massor av besökare.

Har dock gjort en liten udda grej idag på jobbet. Jag har gjort sticklingar på en kvist från ett olivträd. Vi får se om de tar sig, det vore väldigt roligt om de gjorde det. Det blev även lite sticklingar av apelsinmynta (jösses, denna doftar fantastiskt gott). En sak kan jag ju säga och det är att myntor av olika slag är väldigt lätta att ta sticklingar på. De rotar sig väldigt fort.

Har dock en fundering - hur står sig eucalyptus här? Hmm, får tänka på den saken och göra lite undersökningar, men nog vore det roligt om man kunde föröka det trädet med lite sticklingar... eller hur? *ler*




Nu ska jag återigen för den sjuttioelfte gången kolla genom Angel-serien. Jag kan inte låta bli, jag gillar den verkligen. Min favorit är och förblir nog Wesley... gillar hans engelska stuk.




Katten med ömma vingar intar sido-läge i sängen med Prussiluskan som värmedyna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar