tisdag 10 april 2012

Som måndag fast tisdag...

... fast allt blev som en strulig måndag.

Det började galet i morse. Tydligen så var bussen som jag skulle med antingen o det grövsta försenad, eller så hade den gått sönder. Så jag kom inte inte in till stan förrän vid samma tidpunkt som om jag skulle åkt med skolbussen (som inte går denna vecka då det är påsklov här i Nora).

Hur som helst, jag började promenera till jobbet, c:a 2 km, men så dök Stubben upp efter halva vägen, så man fick lite skjuts. Så det var lite gott i den hela förseningen av bussen.

Typiskt måndag - fast det är tisdag.



På jobbet blev det röjning och massmord av bladlöss-dag. Jag och Mr. J satte oss till att rensa bland de sista av rossticklingarna som blivit planterade förra året. så vi röjde nog fram ett halvt bord. Pippa och Sussa  fick den eminenta uppgiften att mosa bladlöss.

Jag bara går o väntar på att det ska vara plusgrader dygnet runt så vi kan börja ställa ut lite växter utanför växthuset. Även om det går neråt fem plusgrader på natten så kanske lite mjöldagg och bladlöss dör. Och om man kan få till det att det är mer mellanrum mellan växterna så kan det förhindra att sagda otäckheter sprids.

I morgon bitti så börjar mitt arbete på kontoret. Någon timme varje morgon till att börja med. Jag och bossen kommer att sitta och fixa till bokföringen. Sen när vi väl är i kapp så kanske det bara blir en halvtimme varje morgon om ens så mycket.




Jag är trött på dagens pinke-vaer... detta otäcka regnande, gillar det inte... råkylan trots att det är plusgrader kryper in i märgen på mig. Man skulle ha lite vodka hemma så man kunde göra sig en kaffekask så man värmde upp magen med.

Nåja, jag hoppas på uppehåll i morgon även om SMHI ändrat sig sin i morse (för då skulle det bara vara mulet i morgon), nu ska det regna hela dagen. Men det får som sagt morgondagen förtälja. Jag struntar i det. Jag bara hoppas på att onsdagen inte ska bli som en måndag med aviga och försenade bussar.


Liten pinknödig katt som springer på dass stup i ett med regnvåta vingar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar