måndag 16 april 2012

Ruggig Måndag

Denna måndagsmorgon gick från att vara snöfri till att vara en med full snöstorm. Det bara vräkte ner flingor stora som dasslock kändes det som. Nåja, nu när klockan är strax före 17.00 så är det mesta av snön borta här utanför mitt fönster.

Men det sägs att mer lappmögel ska komma in under natten/morgondagen. Låt oss hoppas på att så inte blir fallet.


Idag har jag känt mig lite lyxig och "slösaktig" - har skaffat mig en ny liten stereo så att jag i alla fall kan spela cd-skivor. Men även kassettband och så radio förstås. Den funkar utmärkt och ser ut som en verklig framtids-sak...

På jobbet går det framåt med bokföringen. Visst det dyker upp lite saker som får en att vilja slita ut håret med rötterna. Men, men... Det går framåt.

I växthuset så är det ganska så lugnt just denna senaste vecka då solen lyst med sin frånvaro. Men det lär nog inte vara något som varar ganska länge kan jag tro. Rensade lite idag, inget pluggande, men det blev att jag planterade lite Apelsintimjan och Olivört, små sticklingar som jag tog tidigare under senvintern/tidig vår.


Men det blev en del nya sådder av ettåriga växter. Stor Blomstertobak, två olika varianter, Sommarrudbeckia, två olika varianter och så Klocktobak och även lite mer Broccoli.


Om jag kommer ihåg det i morgon så ska jag ta med mig kameran - en av rosorna har börjat blomma, trots att den stått  under ett av borden i sin vintervila, 'Ingrid Bergman' - och den ser precis ut som en vacker snittros. Så vackert mörkröd i sin färg. Den hade ingen direkt doft, men det kan vara min näsa som är ur funktion, och med tanke med det nys-maraton jag hade denna tidiga måndagsmorgon är det inte helt omöjligt.


Nej, nu ska jag bara sitta och läsa lite fanfictions och lyssna på gamla ihopmixade CD-skivor på min nya stereo.

Liten katt med väderfloppade vingar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar