torsdag 9 februari 2012

Frösådder och moderater

Idag blev det mycket frösådder, det gjorde mig glad. Jag hoppas att våren kommer fort så jag får se om mina gröna fingrar fortfarande existerar. Dock har ju kronärtskockor, prydnadspumpor och luktärtor grott inne i "syretältet".

Men de stratifierade fröna(de som står i första delen av växthuset), står ju fortfarande i kyla, så det lär nog dröja ett antal veckor till innan vi får se vad som sker med dom.

Sen hade vi finbesök idag... det var nån Lotta från Moderaterna där, några fler gubbar och en som fotade som bara den. Ja de skulle ut och se hur det var i verkliga livet...  Hmmm, undrar om de fick någon uppfattning om det hos oss?

Jo, en annan glädjande nyhet är att inventeringslistan ÄNTLIGEN är klar. Tack för det säger jag bara. Den har hängt över mig som en skränig lite mara!!

Så tills nästa gång gott folk...
Katten flyger på förväntansfulla vingar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar