måndag 27 februari 2012

Helg och måndag

Helgen var lugn, inga dumheter gjordes....

Fick faktiskt möjligheten att bjuda min älskade mor och far på räkfrossa på den lokala restaurangen här i Gyttorp. Och jag tror och verkligen hoppas på att de uppskattade att få komma ut. De mötte folk som de kände även ute i den här lilla avkroken av Nora och såg ut som om de tyckte om det.

De gör så mycket gott för mig - och nu kände jag att jag hade möjlighet att kunna bjuda tillbaka lite av allt de gjort och gör för mig.

Söndagen gav oss vackert väder - så jag tog en liten promenad och njöt av vårvädret - för det var vårväder kan jag tala om för er kära vänner.

Idag måndag blev det lite surrigt på jobbet... men det kommer att lösa sig... mer fröer blev sådda. Solrosor blev planterade i kruka och bevattning - men tänka sig när söndagen pressat upp temperaturen i "kuvösen" till 23 grader - då behövs det bevattning.

I morgon tisdag ska mer saker planteras om... mörkröda små solrosor, Judas silverpenningar, sommarpurjolök och hjälmbönor.

Sen ska luktärterna ställas ut från syretältet till själva kuvösen... (ja, jag vet - vi har lustiga namn på våra avdelningar... Kuvösen är den del av växthuset som är extra isolerat, syretältet är ett bord som har undervärme och extra värme under bubbelplast).




Pippas o min lilla experimentlådda har börjat gro också - om än så bara två små stänglar av Rosenpimpinell. Men det är roligt.

Känns så härligt att få komma in en måndag och spana in vad som händer i syretältet *stort leende*.

Katt med små gröna vingar fladdrar vidare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar