söndag 5 februari 2012

Köldknäppar

Man ska inte ta med sig jobbet hem brukar det heta...


Men jag kan faktiskt inte låta bli att oroa mig för Chefens luktärter, kronärtskockor m.m.... nu när det är kallt som på Arktis... och då har vi bara 20 minusgrader... Hualigen för de stackarna som vars näsor fryser ihop i minus 40.. 

Tänk er bara en luktärt som blommar med namnet Navy Blue eller Royal Maroon?? Jag personligen kan knappt vänta tills de blommar och visar sina färger.



Om några veckor så börjar jag med en kurs för jobbet... Kan ni tänka er - ert kära lilla troll kommer att lära sig om bokföring!! Hej o hå.... Håll tummarna för mig!!

För har jag tur (och det vet vi ju alla att jag har *blink*) så kommer jag att ha lite anställning på Rosengården även efter säsongen då.






Stackars Herr Stubben och Herr Berget då... de blir inte ens av med mig på vintersäsongen. *ler stort och brett*!!



 Ni ser dom fina bilderna eller hur? Det är mina egna alster. Jag jobbar med Ultra Fractal och Apophysis. Det sistnämnda är gratis, öppen kod och allt... Med lite hjälp från steg-för-steg-scheman till scripts så kan man göra väldigt många vackra saker. Allt från bakgrundsbilder till fräsiga vykort. Ultra Fractal är ett betal-program, men som synes *pekar på blommorna ovan* det är värt slantarna.


En vacker dag lär jag bli berömd då kommer alla mina 7000+ bilder bli värda multum!!

Katten är säker på det.







Och jag är fortfarande lite fundersam till varför jag måste vakna tidigt på helgerna när jag faktiskt kan sova...  Nej, upp o hoppa säger kroppen när klockan är 6.15... Vid 8 så skriker den på kaffe...  *suck*

Tur det är måndag i morgon så jag får jobba lite...

Katten på Vingen har sagt sitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar