fredag 10 februari 2012

Månviva och varugrupper

Idag har det varit ganska lugnt och behagligt för katten på jobbet..

Jag har lyckats få fram lite frön av månviva (hittade en bytta med fröstänglar nere i växthuset till Bossinnans stora förtjusning). Sen har jag börjat försöka få till det där med varugrupper för Roserians butik. Men jag vet inte - jag tror den där lilla snobbiga datorn lever sitt eget liv för den gör saker som jag inte vill att den ska göra. Nåja, jag jobbar mig framåt med den i alla fall - ingen ska komma och påstå att jag inte har tålamod. Ehhh, mestadels av tiden åtminstone!!

Men när det väl sugit musten ur mig så slog jag ihop det hela och tog på mig lite städning... Mattruskandet lät jag dock grabbarna fixa... mina axlar fixar liksom inte det - inte utan rejäl smärta. Men de var inte kallpratade utan gjorde det på ett litet kick!!

Så nu är det äntligen fredag...

Bara tanken på att inventeringslistan är fixad gör mig så glad... Och alla frösådder som ska ha såtts är fixade också, även om jag vet att fler fröer är beställda... men nu känns det lite som jag är ikapp på någon fräsig vänster.

Nu ska jag tillbringa helgen med att fraktalisera och bara vara en liten katt med vingar..!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar