torsdag 16 februari 2012

Vill skriva så mycket...



Idag hade Bossinnan fått hem elva nya rosor... som har massor av spännande namn som Rook, Lady Godiva (undrar om den blommar på bar kvist?), Marianne :)


Lite mer fröer blev sådda... en växt som tydligen har det där väldigt avknoppade namnet som Parasollstånds - Det låter så "avsnoppat" på något vis eller vad tycker ni?


Mera solrosor... Och Akleja (hoppas de gör sig lika gott som de jag sådde och "födde" upp med mina gröna fingrar förra säsongen... Rosenviva och Månviva...

Så håll tummarna för dessa.... tillsammans med lite krollilja och svart nysrot...

Och ännu så väntar vi på alla paprika-fröer m.m. från Lindbloms....

Varugrupps-jobbet går framåt också.... I morgon fredag är det mycket utskrifter som ska göras.






Kan det inte bli vår snart? Vill se fröerna gro och plugg och plantering är det enda jag behöver bekymra mig om när jag kommer till jobbet på morgonen....

Nåja, låt Nora-borna få sitt sportlov (vecka 8) sen vill jag ha nollgradigt och töväder två veckor o sen plusgrader dygnet runt....

Nå, lilla katten med troll bakom öronen har sagt sitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar