tisdag 21 februari 2012

Trollig Frö-Tisdag

YES!! Idag skrev trollkatten på papper för en halvtidsanställning fram till sista september här på Rosengården i Bergslagen.

Jag sov dåligt inatt, jag tror jag var lite spänd, men å andra sidan fick lite skrivet på min nya roman som än så länge har titeln "Amaterasus dotter".

Idag blev det en mjukstart på morgonen. Men fick in en viss slags skrivstil (font) i skrivar-datorn på jobbet, så att en av grabbarna kan göra fina tackskyltar.






Rensade lite bland gamla fröer på jobbet. Men innan saker kastades så såddes ju en del - man vet ju aldrig, det kanske kan bli något. Så det blev tre varianter av en klematis med det snöiga namnet Clematis alpina och sortnamnen 'Helsingborg', 'Tage Lundell' och 'Prospertius'



Sen sådde jag lite vit vårärt, en slags näva (blommor som är i samma familj som midsommarblomster vet ni), hittade den förra hösten på komposthögen och tyckte den var väldigt vacker så jag plockade in lite frön.

Och inte nog med det - har även geggat med jord här hemma och har sått i en stor frigolit-lådda (ni vet såna där som man köper storpack med kött i).

Här hemma har jag sått lite Judas Silverpenningar (plockade i Lysekil), en blågul iris (också från Lysekil), lite rosenböna (knyckt från Rosengården), några kastanjer från Skolparken här i Nora (tja, undrar vad jag ska plantera dom träden sen om de tar sig...?) och sen flera frön som jag tror är både lite paprika från Handlarn i Gyttorp och äpplen pallade från ett träd på väg till Rosengården. Allt i en enda go blandning - vi får väl se vad som tar sig sa pyromanen och slängde tända stickor omkring sig.


Nåja, jag är jäkligt nöjd med mig själv idag - även om jag lyckades sträcka mig lite i nacken när jag slängde iväg gamla rosenbönor och luktärter på komposten (kan ju hoppas att det kanske tar sig till sommaren och göra komposten lite mer vacker).

Så... det var en trollig tisdag för katten med små vingar gjorda av fluffiga klematis-frön!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar