måndag 6 februari 2012

Små steg jobbar sig framåt.

Idag kom fröerna från STA - jag måste erkänna, jag trodde det skulle vara fler. Jag var glad att jag hade fel. Om inte det kommer någon senare leverans med 100+ fröer.

Och för att lugna mina trädgårdsintresserade vänner - Luktärter m.m. överlevde helgens köldknäpp. Det är till och med snart dags att noppa sagda luktärter. De har kommit upp och utvecklat det första bladparet ovanför hjärtbladen.


Sen lyckades jag och bossinnan jobba av lite mer på vår struliga inventeringslista. Det gick ju superbra idag om ni frågar mig... några timmar till denna vecka så ska vi väl vara klara hoppas jag. Det vore underbart att få den saken ur världen. Den kryper lite under skinnet på mig.



Senare under våren så ska jag gå en bokföringskurs för att bli till mer hjälp för mina chefer. Jag hoppas att det ska vara någorlunda enkelt och lättfattat. Men jag vill absolut ge det ett försök. Fungerar det så kommer det bli ännu ett steg på vägen till att bli bättre. Eller hur... '


Nu under denna måndagseftermiddag så njuter jag av att kunna få sitta och titta på vampyren Angel på DVD och surfa runt på diverse bloggar. Och skriva på min egen blogg.


Små glimtar av mitt liv kommer det mer av i framtiden...

Katten med vingar fladdrar i vintervinden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar